ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ربات‌ها نیمی از ترافیک اینترنت می‌بلعند

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس تحقیقات جدید، ربات ها مصرف کننده تقریبا نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال گذشته میلادی بوده اند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایندیپندنت، آمار شرکت امنیت سایبری ایمپروا (Imperva) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ فعالیت وب خودکار و مخرب افزایش قابل توجهی داشته و نسبت استفاده انسان از ترافیک اینترنت، به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است. این شرکت خاطرنشان کرد: ربات‌های بد، در بالاترین سطح خود از زمان شروع ردیابی روند در سال ۲۰۱۳ هستند.

به گفته محققان، انتظار می‌رود فعالیت ربات‌ها در سال جاری میلادی به دلیل ورود ابزار‌های هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی و بارد گوگل حتی بیشتر هم شود.

کارل تریبس، معاون ارشد این شرکت آماری می‌گوید: ربات‌ها از سال ۲۰۱۳ به سرعت تکامل یافته‌اند، اما با ظهور هوش مصنوعی مولد، این فناوری در ۱۰ سال آینده با سرعتی حتی بیشتر و نگران‌کننده‌تر تکامل خواهد یافت. مجرمان سایبری تمرکز خود را بر حمله به نقاط پایانی API و منطق تجاری برنامه‌ها با اتوماسیون پیچیده افزایش می‌دهند. در نتیجه، اختلال در کسب و کار و تاثیر مالی مرتبط با ربات‌های بد در سال‌های آینده حتی بیشتر خواهد شد.

فعالیت بد ربات‌ها می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از هرزنامه‌هایی که صندوق‌های ورودی ایمیل را مسدود می‌کنند تا سیستم‌های پیشرفته‌ای که برای هک کردن ایمیل‌ها یا حساب‌های برخط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از ربات‌ها حتی رفتار انسان را تقلید می‌کنند تا از شناسایی شدن توسط نرم افزار‌های امنیتی جلوگیری کنند.

روند نگران‌کننده دیگری که در این گزارش ذکر شد، افزایش ربات‌های مورد استفاده در جنگ بود، با افزایش ۱۴۵ درصدی حملات خودکار که برنامه‌های وب اوکراینی را در اوایل سال ۲۰۲۲ هدف قرار می‌دادند. این ربات‌ها احتمالا برای ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی، مانند انرژی و مخابرات، حمل و نقل و بخش‌های مالی طراحی شده اند.

تریبس گفت: هر سازمانی، صرف نظر از اندازه یا صنعت، باید نگران افزایش حجم ربات‌های بد در سراسر اینترنت باشد. سال به سال، نسبت ترافیک ربات‌ها در حال افزایش است و اختلالات ناشی از اتوماسیون مخرب منجر به خطرات تجاری ملموس از مسائل مربوط به شهرت برند تا کاهش فروش برخط و خطرات امنیتی برای برنامه‌های کاربردی وب، برنامه‌های تلفن همراه و API‌ها می‌شود.

  • ۰۲/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">