ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه‌بندی برندهای موبایل در سال 2016

| سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2016 رشد 3.9 درصدی داشته است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، یکی از نکات جالب گزارش گارتنر سهم کمتر از یک درصدی سیستم عامل ویندوز فون از بازار سیستم عامل های همراه است که نشان می دهد مایکروسافت نتوانسته محبوبیتی در این زمینه کسب کند. این در حالی است که نسخه رومیزی سیستم عامل ویندوز کماکان محبوبیت زیادی دارد.

این آمار در عمل به معنای مرگ ویندوز فون است، زیرا از مجموع 349 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در سراسر جهان تنها حدود 2.4 میلیون واحد از آنها دارای سیستم عامل ویندوز فون بوده اند که حدود 0.7 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد. در سه ماهه اول سال 2016 حدود 78 درصد از کل گوشی های همراه فروخته شده در جهان را گوشی های هوشمند تشکیل داده اند.

ویندوز فون در سه ماهه اول سال 2015 حدود 2.5 درصد از کل بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داشت. کارشناسان معتقدند با تداوم این وضعیت ممکن است در آینده نزدیک شاهد توقف عرضه گوشی های لومیا باشیم که دارای سیستم عامل ویندوز فون هستند. به خصوص که مایکروسافت در اندیشه فروش واحد تولید گوشی های هوشمند خود به شرکت فاکسکان به بهای 350 میلیون دلار است.

مایکروسافت در سه ماهه اول سال 2016 تنها 2.3 میلیون واحد گوشی لومیا فروخته که در مقایسه با سه ماهه اول سال 2015 حدود 73 درصد کاهش نشان می دهد. این امر منجر به کاهش 46 درصدی درآمد مایکروسافت از محل عرضه گوشی های هوشمند نیز شد.

بر طبق همین گزارش گارتنر استقبال خوب از گوشی های هوشمند ارزان قیمت در بازارهای نوظهور و به خصوص عرضه گوشی های نسل چهارم با قیمت های مناسب از عوامل رونق بازار این محصول بوده است.

در سه ماهه اول سال 2016 سامسونگ با کسب سهم 23.2 درصدی از بازار گوشی های هوشمند و فروش بیش از 81 میلیون گوشی هوشمند در رتبه اول بوده و اپل و هواووی با سهم 14.8 و 8.3 درصدی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. شرکت نه چندان مشهور چینی Oppo با موفقیتی چشمگیر 4.6 درصد از بازار و رتبه چهارم را از آن خود کرده و شیائومی با سهم 4.3 درصدی در رتبه پنجم است.

همچنین مطابق روال قبلی سیستم عامل آندروید با سهم 84.1 درصدی در رتبه اول و iOS و ویندوز با سهم 14.8 درصدی و 0.7 درصدی در رتبه های دوم و سوم هستند. سیستم عامل بلاک بری هم تنها 0.2 درصد از بازار را در اختیار دارد.

  • ۹۵/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">