ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد 40 درصدی خرید الکترونیکی در ایران

| يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست کشور گفت: در سال جاری ترافیک خرید مرسولات الکترونیکی ارسالی توسط پست در کشور 40درصد رشد داشت.

محمدحسن کرباسیان افزود: طی سال گذشته حدود دو میلیون مرسوله از طریق اینترنت خریداری و توسط پست به مقصد ارسال شده بود که در سال جاری این تعداد 40 درصد افزایش یافت.

وی گفت: سرویس هایبرید در حوزه فناوری اطلاعات که ترکیبی از دو بخش الکترونیکی و فیزیکی است راه اندازی شد.

وی ادامه داد: خدمات الکترونیکی در 10 حوزه مانند خریدهای اینترنتی و ارسال کارت پستال در مناسبت های مختلف است که به مشتریان ارایه و توسعه در این بخش باعث جلوگیری از سفرهای غیر ضروری شده است.

کرباسیان گفت: همچنین حدود یک میلیون آدرس الکترونیکی email@post.ir راه اندازی کردیم که کاملا داخلی بوده و در خارج از کشور قابل ردیابی نیست و تاکنون 150 هزار مورد از آن واگذار شده و 850 هزار آدرس دیگر نیز آماده واگذاری است.

رییس هیات مدیره پست کشور با اشاره به پیشرفت در زمینه پست یافته ها اظهار کرد: افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتی پست و وارد کردن مشخصات می توانند نسبت به اعلام مفقودی مدارک شناسایی خود اقدام کنند و اگر یابنده مدارک را تحویل پست داده باشد به آدرس فرد ارسال می شود.

وی همچنین گفت: بر روی خودروهای پستی سامانه جی پی اس نصب شده که قادر به رصد نحوه انجام کار هستیم و همچنین تخلیه صندوق های پستی به صورت الکترونیکی انجام می شود و افراد با در دست داشتن کد 20 رقمی می توانند نحوه سیر مرسوله خود را دنبال کنند.

کرباسیان افزود: همچنین سه هزار دستگاه پی دی ای خریداری و تا کنون 9 استان بزرگ کشور به آن مجهز شده اند که بر این اساس مرسولات بجای تحویل با امضای دفتری به صورت الکترونیکی با قلم نوری تحویل می شود.

وی در ادامه گفت: مجموعه پست با بیش از 15 هزار نفر کارمند در سال گذشته 810 میلیون مرسوله پستی را جابجا کرد.

به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: سرانه مرسوله پستی 12 فقره است یعنی هر ایرانی بطور متوسط 12 مرسوله پستی را توسط پست ارسال کرده است.

وی همچنین از پیگیری افزایش کیفیت خدمات و برنامه های مورد نظر بطور هفتگی و حرکت شاخص ها به مثبت خبر داد.

کرباسیان گفت: سیر مرسولات پیشتاز رشد خوبی داشته و هم اکنون به 59/1 رسیده، یعنی کمی بیش از یک روز طول می کشد تا مرسوله ها از مبدا به مقصد برسد.

وی افزود: سیر مرسولات ویژه نیز به 15/1 رسیده است اما این سرویس در همه نقاط کشور قابل ارایه نیست و تنها در 80 درصد از کشور که امکان ارسال مرسولات طی یک روز وجود دارد، این سرویس قابل ارایه است و تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک این میزان به یک متمایل شود.

مدیرعامل پست کشور گفت: برای هر استان در این زمینه خط و مشی متناسب با شرایط ویژه آن استان مشخص شده تا در توسعه کیفیت ارایه خدمات، در زمینه ترافیک، مباحث اقتصادی پست و توسعه آموزش کارکنان تغییرات قابل توجهی را شاهد باشیم.

وی اعلام کرد : در این جهت دوره های آموزشی 41 ساعته برای کارکنان و دوره های 60 ساعته برای مدیران در کشور برگزار می شود تا در کنار مباحث روزمره با مباحث جدید آشنا شده و در این زمینه آموزش های لازم را ببینند.

  • ۹۱/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">