ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رمزارز فیس‌بوک نیامده شکست خورد

| سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

«دیم»(Diem)  که پروژه بلندپروازانه فیس بوک در حوزه رمزارز است، شکست خورد و اکنون  انجمن دیم فروش دارایی خود به بانک «سیلورگیت» را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این بانک قبلا با انجمن شریک شده بود و فرایند پایان دادن به فعالیت شرکت را آغاز می کند.

بلومبرگ نیز هفته گذشته از مذاکرات برای فروش این پروژه خبر داده بود. یکی از سخنگویان انجمن دیم در آن زمان ادعا کرد گزارش مذکور اشتباه است.

با فروش این پروژه تلاش های دوساله مارک زاکربرگ برای عرضه یک استیبل کوین پایان می یابد. هرچند انجمن دیم یک سازمان مجزا از فیس بوک و شرکت مادر آن(متا) بود، اما بخش اعظم سرمایه آن از فیس بوک فراهم می شد. زاکربرگ در سال ۲۰۱۹ در جلسه استماع کنگره درباره پروژه رمزارز خود گفت: تصور می کنم این چیزی است که باید بسازیم اما درک می کنم که درحال حاضر پیام رسان ایده آل برای این حوزه نیستم.

این انجمن قبلا «انجمن لیبرا» نام داشت و تصمیم داشت استیبل کوین مذکور را در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی عرضه کند. اما با موانع متعددی از سوی قانونگذاران و رگولاتورهای سراسر جهان روبرو شد. در نتیجه پروژه بارها به تعویق افتاد و گستره آن نیز محدود تر شد.

یکی از نگرانی های اصلی مقامات ارشد آن بود که از دیم برای پولشویی و مقاصد غیرقانونی دیگر استفاده شود.

استوارت لوی مدیر ارشد اجرایی دیم در بیانیه ای رگولاتورهای آمریکایی را دلیل شکست خوردن این پروژه معرفی و از تلاش های شرکت برای کاهش ریسک دفاع کرد.

  • ۰۰/۱۱/۱۲

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">