ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی قطع شد!

| سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

از امروز رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی غیرفعال شد و هرگونه نقل و انتقال و خرید اینترنتی صرفا با در اختیار داشتن رمز دوم پویا قابل انجام است.
به گزارش فارس، نقل و انتقالات پول به وسیله اینترنت بانک و خریدهای اینترنتی از امروز صرفا با رمز دوم پویا امکان‌پذیر است.

بنابراین از امروز دیگر رمز دوم ثابت یا ایستای همه کارت‌های بانکی غیرفعال شد.

فعال‌سازی رمز دوم پویا با استفاده از عابربانک و یا مراجعه به شعبه قابل انجام است و مشتریان می‌توانند به صورت پیامکی و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های بانک‌ها رمز دوم پویا را دریافت کنند.

بر اساس یک گزارش دیگر تاخیرهای طولانی در دریافت پیامک رمز پویا و یا عدم ارسال پیام رمز پویا در صورت افزایش تعداد درخواست‌ها از مشکلات امروز مشتریان برخی بانک‌ها برای دریافت رمز دوم پویا به روش پیامکی بوده است.
به گزارش فارس، رئیس کل بانک مرکزی و روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کردند برای تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان نیازی به استفاده از رمز دوم پویا نیست و همان رمز ایستا قابل استفاده است.

اما بررسی خبرنگار فارس نشان می‌دهد امروز حتی برای تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان برای برخی بانک‌ها همچنان غیرفعال است.

همچنین گفت‌وگو با مشتریانی که فعالیت زیادی در زمینه پرداخت الکترونیک دارند مشخص کرد سامانه پیامکی دریافت رمز برای برخی بانک‌ها با اخلال مواجه است.

تاخیرهای طولانی در دریافت پیامک رمز پویا و یا عدم ارسال پیام رمز پویا در صورت افزایش تعداد درخواست‌ها از مشکلات امروز مشتریان برخی بانک‌ها برای دریافت رمز دوم پویا به روش پیامکی بوده است.

بنابراین گزارش مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش فارس من خواستار پیگیری مشکلات رمز دوم پویا شد‌ه‌اند.

 

بانک‌ها می توانند تا سقف 100 هزار تومان را با رمز دوم ثابت منتقل کنند

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند.
به گزارش فارس روابط عمومی بانک مرکزی، اطلاعیه شماره ۱۰ روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا» منتشر شد.

در این اطلاعیه با اشاره به آغاز مرحله حذف رمز دوم ایستا آمده است:

1- نظر به درخواست کسب و کارها، ذینفعان حوزه خرید بدون حضور کارت و همچنین درخواست اپراتورها جهت خرید از طریق کدهای دستوری USSD، بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های فوق تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت را از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند.

بر این اساس بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند.

2-  از هفته دوم بهمن‌ماه، ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود.

3- هموطنان گرامی در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در خصوص فعال‌سازی یا استفاده از رمزهای پویای کارت‌های بانکی با شماره تلفن‌های مرکز ارتباط‌ با مشتریان بانک خود تماس حاصل فرمایند.

مرکز تماس کاشف با شماره  ٩١٠٠٩٩٦٠ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به سوالات و دریافت پیشنهادات و انتقادات هم‌میهنان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

4- مجددا یادآوری می‌شود دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک امکان‌پذیر است.

مشتریان محترم بانکی که تاییدیه شماره تلفن همراه خود‌ را به بانک خود اعلام کرده‌اند با فشردن دکمه دریافت رمز دوم پویا در درگاه‌های پرداخت، رمز خود را از طریق پیامک دریافت می‌کنند.

5- همچنین تاکید می‌شود آن دسته از هموطنانی که تاکنون نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

  • ۹۸/۱۱/۰۱

بانک مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">