ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس‌جمهور کشورمان از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش‌رو خبر داد و گفت: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن روحانی صبح امروز در جریان سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان گلستان لحظاتی پیش در جمع مردم شهرستان گنبدکاووس و در استادیوم تختی ،‌از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش‌رو خبر داد و اظهار کرد: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ماهواره پیام به دست دانشگاهیان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده و در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت، این ماهواره می‌تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آبهای سرزمینی و جنگلها همه را رصد کند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: این ماهواره در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت این ماهواره می‌تواند در 6 نوبت از بالای سرمان عبور می‌کند.

روحانی گفت: ما در گذشته ماهواره تحقیقاتی متعددی به فضا پرتاب کردیم اما این ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است و برای نخستین بار ماهواره‌ای پرتاب می‌کند که روزانه همه مسائل کشور و تمام سرزمین‌ها را در اختیارمان قرار می‌دهد.

نظرات  (۱)

معنی ماهواره چیه؟لطفا توضیح بدین رییس جمهور ایران

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">