ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونق کلاهبرداری به سبک کلش آو کلنز

| يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا فارس در مورد آسیب‌های اجتماعی و خطرات امنیتی بازی «کلش آو کلنز» به شهروندان هشدار داد.

سید موسی حسینی اظهار داشت: چند شهروند شیرازی در بازه‌های زمانی مختلف با ارائه مرجوعه قضائی، شکایات خود را مبنی بر اینکه تصاویر شخصی و خانوادگی‌شان در فضای مجازی انتشار یافته است اعلام کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

وی ادامه داد: در نخستین بررسی‌ها مشخص شد شگرد به‌کار رفته متهم در به دست آوردن تصاویر و هک سیستم امنیتی تلفن همراه هوشمند شاکیان به یک روش صورت گرفته است و تمام شاکیان علاقه شدیدی به بازی «کلش آو کلنز» این بازی آنلاین اینترنتی داشته و برای بالا بردن سطح و رتبه بازی خود به تارنماها و یا سایت‌های تبلیغاتی خرید الماس به‌صورت رایگان مراجعه کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم افزود: تمام تارنماهایی که اقدام به فروش الماس بازی کلش آو کلنز به‌صورت رایگان می‌‌کنند جعلی است و شهروندان فریب این تارنماها را نخورند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، حسینی بیان کرد: این بازی که به‌صورت جنگ قبیله‌ای و دهکده‌ای بر روی سیستم‌های تلفن همراه هوشمند نصب می‌شود در عین‌ حال تمام معایب و مضراتی که برای جوانان و نوجوانان دارد در بین بعضی از آنان محبوبیت پیدا کرده است و این امر باعث شده افراد سودجو از این موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده کنند و با ترفندهای مجرمانه خود با وارد شدن به سیستم امنیتی تلفن همراه هوشمند قربانیان خود، از طریق این بازی دست به عمل مجرمانه غیراخلاقی بزنند.

وی افزود: بی‌اهمیتی جان سربازان، ترویج خشونت و خراب کردن همه‌چیز برای به دست آوردن غنائم، خراب کردن سرزمین‌های کوچک و ... پیامدهای منفی و مضراتی است که این بازی بر روی ذهن و ضمیر ناخودآگاه کاربران به‌ جا می‌گذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">