ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی چین از «دیوار بزرگ انفورماتیک»

| يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر


چین قدرت اینترنتی خود را به رخ کشید

چین در گردهمایی بزرگ سالانه اینترنت، بلندپروازی خود را برای تبدیل شدن به «قدرتی بزرگ» در فضای سایبری نشان داد
   چین قدرت اینترنتی خود را به رخ کشیدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از  خبرگزاری فرانسه از ووژن؛ چین یکشنبه در گردهمایی بزرگ سالانه اینترنت در این کشور بلندپروازی خود را برای تبدیل شدن به «قدرتی بزرگ» در فضای سایبری نشان داد و از برتری جویی آمریکایی در این زمینه انتقاد کرد.
با توجه به پیشرفت چین در صنایع پیشرفته و در حالی که واشنگتن تلاش می‌کند شرکت‌های چینی مثل غول فناوری مخابراتی هوآوی را مهار کند، رقابت چین و آمریکا بیش از پیش به عرصه فناوری کشیده شده است.
هوآنگ کونمینگ سخنگوی سرویس‌های تبلیغاتی حزب کمونیست چین اعلام کرد: «پنجاه سال پس از به راه افتادن اینترنت و ۲۵ سال پس از ورود آن به چین، ما به قدرتی در فضای سایبری با ۸۰۰ میلیون کاربر تبدیل شدیم.»
وی که در مراسم آغاز به کار ششمین کنفرانس جهانی اینترنت در ووژن (شرق چین) سخن می‌گفت: افزود کشورش به گسترش بی وقفه توسعه اینترنت و تبدیل شدن از وضعیت قدرت فضای سایبری به وضعیت قدرت بزرگ فضای سایبری ادامه می‌دهد.
توسعه اینترنت در چین در چارچوب یک «دیوار بزرگ انفورماتیک» انجام می‌شود که دسترسی به غول‌های آمریکایی این بخش مانند گوگل، یوتیوب، توییتر، ویکیپدیا یا فیس بوک را مسدود می‌کند. حزب حاکم در چین این پایگاه‌های اینترنتی را تهدید کننده می‌داند.
دسترسی به این پایگاه‌های اینترنتی در ووژن بدون استفاده از وی پی ان امکان پذیر نیست و این در حالی است که این کنفرانس سالانه به گفته برگزار کنندگانش پذیرای حدود ۱۵ هزار شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان است.
هوآنگ بدون نام بردن از آمریکا، رفتار تهاجمی برخی کشور‌ها را که از امنیت سایبری به عنوان بهانه‌ای برای حمله به دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنند، انتقاد کرد.
آمریکا شرکت چینی هوآوی را که شماره یک تجهیزات مخابراتی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه در جهان است در فهرست سیاه خود قرار داده است.
آمریکا می‌گوید احتمال می‌دهد که این تجهیزات از سوی پکن برای اهداف جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند، ادعایی که هوآوی آن را رد می‌کند.
از سوی دیگر، آمریکا این ماه از تحریم ۲۸ نهاد دولتی و خصوی در چین به اتهام دست داشتن در نظارت بر منطقه مسلمان نشین سین کیانگ در جنوب غرب چین خبر داد.

  • ۹۸/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">