ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس تیک‌تاک روی صندلی داغ کنگره

| يكشنبه, ۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۵:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل تیک‌تاک روز پنج‌شنبه گذشته طی اولین حضور خود در کنگره توسط قانون‌گذارانی که نسبت به تلاش‌های شرکتش برای محافظت از داده‌های کاربران ابراز تردید دارند، مورد استنطاق قرار گرفت.

به گزارش فارس، برنامه تیک تاک با بیش از 150 میلیون کاربر فعال، یکی از محبوب ترین ها در آمریکا است.

جلسه استنطاق شو چو، مدیرعامل تیک تاک که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، با درخواست یک قانونگذار مبنی بر ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده آغاز شد. این جلسه نمایش واضحی از فشارهای دو حزب برای سرکوب برنامه محبوب آمریکایی ها و نبرد دشوار این شرکت برای بهبود روابط با واشنگتن بود.

کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوری خواه واشنگتن، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی مجلس، جلسه استماع روز پنجشنبه را با گفتن این جمله خطاب به چو که «پلتفرم شما باید ممنوع شود» آغاز کرد.

مدیر عامل تیک تاک در سخنان افتتاحیه خود گفت که دفتر مرکزی این برنامه در لس آنجلس و سنگاپور است و امروز 7000 کارمند در ایالات متحده داریم. با این حال، نگرانی هایی در مورد احتمال دسترسی خارجی ناخواسته به داده های ایالات متحده و دستکاری احتمالی اکوسیستم تیک تاک در ایالات متحده شنیده ایم. رویکرد ما هرگز این نبوده که هیچ یک از این نگرانی‌ها را نادیده بگیریم یا بی‌اهمیت جلوه دهیم.

به نظر می‌رسد بسیاری از تلاش‌های چو برای تاکید بر اینکه شرکتش بازوی دولت چین نیست بی نتیجه بود زیرا تعداد زیادی از اعضای کنگره شهادت رئیس اجرایی را قطع کردند تا بگویند که او را باور ندارند.

مک موریس راجرز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا  خطاب به مردم این کشور گفت: « تیک تاک سلاحی است که توسط حزب کمونیست چین برای جاسوسی از شما، دستکاری آنچه می‌بینید و برای نسل‌های آینده بهره‌برداری می‌کند.»

 

مدیر عامل تیک تاک تاکید کرد که شیوه های جمع آوری داده آن با دیگرشرکت های فناوری آمریکایی تفاوتی ندارد

همانطور که قانونگذاران سوالات خود را در مورد شیوه های جمع آوری داده های تیک تاک دو برابر می کردند، چو تاکید کرد که داده هایی که تیک تاک جمع آوری می کند، داده هایی است که به طور مکرر توسط بسیاری از شرکت های دیگر هم جمع آوری می شود.

وی گفت: ما متعهد هستیم که با کاربران خود در مورد آنچه جمع آوری می کنیم بسیار شفاف باشیم.

 

تاثیر تیک تاک بر کودکان

در حالی که انتظار می‌رفت امنیت ملی تمرکز اصلی این جلسه باشد، چندین قانون‌گذار نیز نگرانی‌ها را در مورد تأثیر تیک تاک بر کودکان برجسته کردند.

برای مثال فرانک پالون، نماینده دموکرات نیوجرسی گفت: «تحقیقات نشان داده است که الگوریتم‌های تیک تاک ویدیوهایی را به نوجوانان توصیه می‌کنند که احساسات پریشانی عاطفی را ایجاد و تشدید می‌کنند، از جمله ویدیوهایی که خودکشی و خودآزاری را تبلیغ کرده است.»

باب لاتا نماینده جمهوری خواه از اوهایو، تیک تاک را متهم کرد که ویدیویی در مورد چالش خفگی (که افراد را تشویق می کند لحظات مرگ بر اثر خفگی را تجربه کنند) باعث مرگ دختر 10 ساله از پنسیلوانیا شده است.

گاس بیلیراکیس، نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا نیز گفت که اعتدال کافی در این پلتفرم وجود ندارد و فضایی را برای کودکان ایجاد می‌کند تا در معرض محتوایی قرار بگیرند که به خود آسیب بزنند. وی خطاب به مدیر عامل تیک تاک گفت که فناوری شما به معنای واقعی کلمه به مرگ منجر می شود.

تیک تاک در ماه‌های اخیر تعدادی ویژگی را برای بخش‌های خود راه‌اندازی کرده است تا محافظت‌های بیشتری را برای کاربران جوان‌تر فراهم کند، از جمله تعیین یک پیش‌فرض جدید 60 دقیقه‌ای جهت محدودیت زمانی روزانه برای افراد زیر 18 سال که حتی این ویژگی، برای قابلیت دور زدن آسان به وسیله نوجوانان توسط قانونگذاران مورد بحث قرار گرفت.

 

انتقاد از مدیرعامل تیک تاک به اتهام فرار از پاسخ / تیک تاک گفت که کنگره به پاسخ های او علاقه ای ندارد

تونی کاردناس، نماینده دموکرات کالیفرنیا از آنچه را که به عنوان پاسخ‌های غیرمستقیم چو نامید انتقاد و او را با مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا مقایسه کرد، که در شهادت‌های خود در گذشته نیز برخی از اعضای کنگره را ناامید کرده است.

این نماینده مدیر عامل تیک تاک را متهم کرد که با کلمات بازی می کند و بسیاری از پاسخ های او کمی مبهم هستند.

زاکربرگ در سال 2018 در پی رسوایی داده های کمبریج آنالیتیکا ساعت ها در برابر همان کمیته مجلس شهادت داد. چو و زاکربرگ هر دو پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی را رهبری می کنند.

بروک اوبروتر، سخنگوی تیک تاک پس از پایان جلسه در بیانیه ای گفت که کنگره علاقه ای به گوش دادن به پاسخ های چو ندارد.

دولت فدرال لفاظی های خود را افزایش می دهد

ظاهراً در خارج از اتاق استماع، مقامات فدرال لفاظی های خود را در مورد تیک تاک افزایش دادند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که کار تیک تاک باید به هر طریقی پایان یابد، اما خاطرنشان کرد: راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. بلینکن در یک جلسه جداگانه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در مورد شک برای واگذاری تیک تاک صحبت کرده بود.

دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که او معتقد است این برنامه تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است، اما صراحتاً نمی گوید که باید ممنوع شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «به طور کلی، برخی از تراکنش‌ها می‌توانند خطرات امنیتی داده‌ها را به همراه داشته باشند( از جمله دسترسی یک شخص یا دولت خارجی به انبارهای اطلاعات شخصی حساس آمریکایی‌ها و همچنین دسترسی به مالکیت معنوی، کد منبع یا سایر اطلاعات حساس).

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه در روز پنج‌شنبه که به‌طور خاص به تیک تاک اشاره نکرد یا نامی به آن اشاره نکرد هشدار داد که هیچ معامله‌ای انجام نمی دهد مگر اینکه مطمئن شود که نگرانی امنیت ملی حل نشده ای وجود ندارد.» بیش از دو سال است که این وزارت و تیک تاک در حال مذاکره بر سر یک معامله احتمالی هستند که ممکن است نگرانی‌های امنیتی ایالات متحده را برطرف کند و به برنامه اجازه دهد به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد.

اما مدیر عامل تیک تاک در شهادت خود، تلاش کرد تا نگرانی های دیرینه در مورد این برنامه را کاهش دهد و ترس از دسترسی دولت چین به داده های کاربران تیک تاک را فرضی احتمالی خواند.

چو گفت: «من فکر می کنم بسیاری از ریسک هایی که به آنها اشاره می شود، ریسک های فرضی و نظری هستند. من هیچ مدرکی ندیدم و مشتاقانه منتظر بحث هایی هستم که در آن بتوانیم درباره شواهد صحبت و سپس به نگرانی هایی که مطرح می شود رسیدگی کنیم.»

  • ۰۲/۰۱/۰۶

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">