ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس جدید آیکان کی بود؟ لال بود؟

| يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

در آخرین روزهای هفته قبل خبری روی سایت وزارت ارتباطات رفت که متعاقب آن برخی سایت‌ها و خبرگزاری کشور که فرق چندانی با سایت‌های خبرخوان‌ ندارن، بلافاصله کار کپی و پیست آن را آغاز کرده و تیترهای پرطمطراقی زدن.

من واقعا از فلسفه وجود یک همچین سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی در عجبم. خب آخه اگه قرار بود هر کی هر جا هر چی گفت و نوشت، به طرفه‌العینی کپی شود، خب چه فرقی می‌مونه میون یک خبرگزاری با یک سایت خبرخوان؟ خب سایت خبرخوان که اتفاقا بهتر هم هست. تو این سایت‌های خبرخوان بنده خدا یه ربات هست که می‌گرده هر چی خبر و قصه و داستان هر گوشه‌ای پیدا می‌کنه بدون این که کوچکترین تغییری تو هیچ بخشی ایجاد کنه، خیلی امانتدارانه و کامل منتشر می‌کنه.

ولش کن بذارید برسم به اون خبره که گفتم. دو هفته قبل وزیر ارتباطات به همراه تنی چند، راهی ژنو سوییس شده بودند تا همتایان خود و جهانیان رو از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشورمان در عرصه ICT آگاه کنند. من که نبودم اما میگن موقع سخنرانی وزیر ارتباطات ما، یک دفعه یک حصن و حصاری ایجاد شده بود و حضار هم مات و مبهوت بدون این که پلک بزنن و بتونن از جاشون بلند بشن، تا انتهای سخنرانی رو گوش دادن.

به همین دلیل بعد از سخنرانی سیلی از تقاضا برای دیدار با هیات ایرانی روانه شده که از جمله اونها، وزیر ارتباطات به وزرای ارتباطات الجزایر، اوگاندا و ارمنستان که روابط فناورانه گسترده‌ای با ایران دارند، وقت ملاقات داد. محور نشست‌ها هم که حتما معرف حضور هست، «توافق بر توسعه همکاری‌های فیمابین!» یعنی من عاشق این جمله هستم، اگرچه هیچوقت نفهمیدم از توش چی در میاد یا اومده؟!

اما دبیر کل ITU هم با وزیر ارتباطات ما دیدار کرد و جان کلام حرفاش این بود که ایران کشور مهمی هست، بعد هم یه عکس یادگاری با هم گرفته بودن و رفتن جلسه پرکار بعدی.

جلسه بعدی اما دیدار با رییس سازمان مهم آیکان بوده. تو عکسی که روی سایت وزارت ارتباطات گذاشته بودن البته من نفهمیدم رییس آیکان کدوم یکی بوده، هر چی تو اینترنت گشتم دیدم هیچ‌کدوم شبیه رییس جدید آیکان نیستن. حالا چند تا احتمال می‌دم یا رییس جدید آیکان بوتاکس کرده یا چاق‌تر شده و عکسای تو اینترنت قدیمی هست، خلاصه من پیدا نکردم کی رییس آیکان بوده.

بعد توی خبر بعد از ارایه گزارش عملکرد وزیر ارتباطات اومده بود که در مورد افزایش تعداد روت‌سرورها در ایران توافق شد. توجه داشته باشین که "صرفا توافق شد" . حالا من همش تو فکرم در این دیدار به این مهمی چرا یک جمله هم از مدیر عامل آیکان اصلا نقل نشده. مگه بنده خدا لال بوده یا شایدم خجالتی. شایدم حرف زده مترجم متوجه نشده نمیدونم خلاصه، حالا این برام سوال بود چون آخه از اونطرف رییس ITU کلی حرف زده و تازه از وزیر دعوت کرده یه سفرم برن تایلند.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">