ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زبان فارسی در وب دهم شد

| يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زبان فارسی برای نخستین بار به جمع ‪ ۱۰‬زبان پرکاربرد در میان وب لاگهای اینترنت پیوسته است.

به گزارش سایت اینترنتی "بی‌بی‌سی‌نیوز"، جدیدترین آمار شرکت تحقیقات آمار وب لاگهای اینترنتی "تکنوراتی"(‪ (Technorati‬علاوه بر مطلب فوق نشان می‌دهد روند رو به رشد تعداد وب لاگهای اینترنتی همچنان ادامه داشته و هم‌اکنون روزانه حدود ‪ ۱۰۰‬هزار وب لاگ جدید در اینترنت ایجاد می‌شود. بر همین اساس کاربران وب لاگها در مجموع روزانه ‪ ۱/۳‬میلیون به‌روزنگاری انجام داده و مطالب وب لاگهای خود را تغییر می‌دهند.

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که وقایع مهم در جهان تاثیر زیادی بر میزان به‌روزنگارهای وب لاگهای اینترنت داشته و به طور مثال جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان گذشته سبب رشد فزاینده به‌روزنگاری وب‌لاگها توسط کاربران شده است.

به گفته "دیوید سیفری" موسس شرکت "تکنوراتی"، آمارهای جمع‌آوری شده نشان می‌دهند در حال حاضر وب لاگها نقش مهمی در بحث پیرامون وقایع و مسایل مهم جهان بر عهده دارند.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این شرکت نشان می‌دهد هم‌اکنون ‪ ۵۷‬میلیون وب لاگ در اینترنت وجود دارد که ‪ ۵۵‬درصد از آنها دست کم یک بار در هر سه ماه توسط کاربران ایجادکننده آنها به روز می‌شوند.

شرکت "تکنوراتی" تمامی وب لاگهای اینترنت را بر این اساس که چه تعداد لینک به سوی آنها در سایر وب سایتها و وب لاگها وجود دارد، رتبه‌بندی می‌کند. هم‌اکنون حدود ‪ ۴‬هزار وب لاگ در اینترنت وجود دارد که بیش از ‪۵۰۰‬ لینک به سوی آنها نشانه رفته‌است.

برخی از این وب لاگها دارای سابقه فعالیت چندین ساله بوده و مطالبشان دست کم دو بار در روز توسط نگارندگانشان به روزنگاری می‌شود.

هم‌اکنون زبان انگلیسی بیشترین زبان مورد استفاده در وب لاگهای اینترنت بوده و پس از آن زبان ژاپنی در رتبه دوم قرار دارد. به رغم محدودیتهای اعمال شده برای وب لاگ نویسی در کشور چین، زبان چینی اکنون سومین زبان پرکاربر در میان وب لاگهای اینترنت است.

  • ۸۵/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">