ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زیان نرم‌افزارهای فروشگاهی از قطع اینترنت

| سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

تاثیر قطع اینترنت بر کسب و کارهای حوزه
 
جلسه کمیسیون نرم افزارهای فروشگاهی، اصناف و پخش با موضوع تاثیر قطعی اینترنت بر کسب و کارهای حوزه روز یکشنبه سوم آذرماه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با توجه به اینکه حداقل بیش از یک میلیون کسب و کار مختلف از نرم افزارهای فروشگاهی و اصناف استفاده می‌کنند، قطعی اینترنت تاثیر مستقیمی بر ادامه فعالیت این‌گونه کسب و کارها داشته است.
در جلسه‌ای که هفته اول آذرماه در دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و با حضور اکثریت اعضا برگزارشد، مشکلات قطع اینترنت برای اعضا و کاربرانشان که در صنوف مختلف فعالیت‌کنند، مطرح شد. برخی از موارد مطرح شده به شرح زیر بودند:
  • کاهش فروش 95 درصدی شرکت‌ها در دوران قطعی کامل و 50 درصدی در زمان قطعی اینترنت تلفن همراه، به‌علت قطعی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها
  • تعطیلی تقریبا کامل واحدهای تحقیق و توسعه و تولید نرم‌افزار که موتور محرک شرکت‌های نرم‌افزاری هستند
  • اختلال در امور کسب و کار مالی اصناف و فروشگاه‌ها به‌علت عدم دسترسی به نرم‌افزارهای پشتیبانی اینترنتی برای ارایه خدمات پشتیبانی از راه دور
  • افزایش چشمگیر هزینه‌های واحدهای پشتیبانی و متاسفانه بالارفتن نارضایتی مشتریان
  • تاخیر در انجام قراردادها و خسارت تاخیر در قراردادها
  • کاهش چشمگیر اعتماد مشتریان به نرم‌افزارهای مالی ابری که برای اعتمادسازی این نوع سرویس‌ها هزینه‌های زیادی شده است.
  • اختلال در نرم افزارها
 
همچنین بیشتر اعضای کمیسیون علاوه بر اشاره به خسارت‌های مالی شدید به شرکت‌های نرم‌افزاری و اصناف مختلف در کشور، به وجود آسیب‌های روانی و اجتماعی اشاره کرده و اظهار داشتند، این مساله باعث افزایش شدید تمایل به مهاجرت در نیروهای متخصص شده که منجر به از دست رفتن سرمایه های اجتماعی کشور می‌شود و از طرف دیگر اعتماد کسب و کارها برای سرمایه‌گذاری در بسترهای نوظهور را نیز با تردید روبرو می‌کند.
مظاهر مرجانی، رییس کمیسیون نرم افزارهای فروشگاهی، اصناف و پخش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، خواستار پیگیری این موضوع از طریق دنبال کردن مذاکرات جدی توسط رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">