ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زیان ۲.۸ میلیارد دلاری هند از قطع اینترنت

| سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

تعطیلیهای اینترنت به هند ۲.۸ میلیارد دلار ضرر زد و این کشور را در صدر فهرست ۲۱ کشوری قرار داد که دسترسی شهروندانشان به وب را در سال ۲۰۲۰ محدود کردند.
به گزارش ایسنا، هند که دومین کانون بزرگ آلودگی به ویروس کرونا در جهان است، در چهار میلیارد دلار ضرر جهانی ناشی از محدودیتهای اینترنت در سال ۲۰۲۰ سه چهارم سهم داشت. طبق گزارش گروه تحقیقات امنیتی و حریم خصوصی انگلیسی Top۱۰VPN، ضرر این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر افزایش داشت.
برخی از کشورها که در زمینه محدودیت دسترسی به اینترنت یا سانسور محتوا معروف هستند مانند چین و کره شمالی در این گزارش گنجانده نشدند زیرا محققان به اطلاعات عمومی و مستند درباره تعطیلیهای اینترنت و شبکه های اجتماعی اتکا کردند.
طبق گزارش “هزینه جهانی تعطیلی اینترنت”، هند با ۸۹۲۷ ساعت قطعی یا محدود کردن پهنای باند، استفاده از اینترنت را بیش از هر کشور دیگری در جهان محدود کرد و محدودیتهایی که در سال ۲۰۱۹ وضع کرده بود، در سال ۲۰۲۰ هم ادامه پیدا کردند. محدودیتهای پهنای باند در کشمیر که ایالت مسلمان نشین این کشور است، باعث محدودیت دسترسی پزشکان، بازرگانان و مدارس شد.
هزینه تعطیلی اینترنت با استفاده از شاخصهای گروههایی نظیر بانک جهانی، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) و مرکز قانون آزاد نرم افزار مستقر در دهلی محاسبه شده است و تعطیلیهای شبکه اجتماعی هم در این محاسبات مد نظر قرار گرفته اند.
پس از هند، بلاروس بدترین ضرر اقتصادی را از تعطیلیهای اینترنت در پی انتخابات ریاست جمهوری جنجالی متحمل شد و ۳۳۶.۴ میلیون دلار از قطعی ۲۱۸ ساعته اینترنت برای ۷.۹ میلیون نفر ضرر کرد. در مدت این محدودیتها، تقاضا برای ابزارهای VPN در بلاروس ۶۵۰ درصد افزایش یافت.
گفته می شود میانمار قطعی اینترنت و محدودیت دسترسی به پهنای باند به مدت ۵۱۶۰ ساعت در سال ۲۰۲۰ داشت. یمن هم با ۹۱۲ ساعت اختلالات اینترنتی ۲۳۷ میلیون دلار ضرر کرد.
مدت زمان اختلالات اینترنتی جهان در سال ۲۰۲۰ به ۲۷ هزار و ۱۶۵ ساعت رسید که ۴۹ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۹ بود و ۲۶۸ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دارد. حدود ۴۲ درصد از قطعیها از سوی دولتها اعمال شدند.

  • ۹۹/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">