ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا گفت: راه‌اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات برای یکپارچه کردن فعالیت‌های گروه‌های جهادی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا در دست انجام است.
حسین نصرآبادی در ارتباط با فعالیت ستاد مردمی مبارزه با کرونا اظهار کرد: این ستاد در حوزه‌های مختلف همچون ضدعفونی محلات، پرستاری از پرستاران مبتلا شده به بیماری کرونا، تولید ماسک خانگی و کارگاهی، اتصال تأمین‌کنندگان مواد اولیه درمانی به تولیدکنندگان و تولیدکنندگان به توزیع کنندگان یا مردم مشغول به فعالیت است.

وی در ادامه با بیان این‌که با توجه به حوزه‌های فعالیتی به‌دنبال راه‌اندازی زیرساختی مبتنی بر فناوری اطلاعات هستیم، گفت: از اهداف چنین زیرساختی، یکپارچه کردن عملیات امدادرسانی در کشور است. به همین منظور سایتی تحت عنوان همیارانه hamyarane.ir طراحی و شروع به کار کرده است.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این وب‌سایت جمع‌آوری اطلاعات گروه‌های جهادی تأمین‌کننده، تولیدکننده و توزیع‌کننده، جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی برای فعالیت‌های ستاد و اطلاع‌رسانی و آموزش در بحث کرونا است که در حال حاضر این بخش صرفاً به تجمیع و گردآوری اطلاعات مفید پرداخته و محتوای تولیدی ندارد.

نصرآبادی در گفتگو با آنا با بیان این‌که این سایت هیچ‌گونه رویکرد سیاسی و فرهنگی ندارد، اذعان کرد: فعالان این عرصه نیروهای جهادی و داوطلبی هستند که به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند.

وی بخش دیگری از فعالیت‌های ستاد مردمی مبارزه با کرونا را در راستای ایجاد اتاق تماس توزیع شده (distributed call center) دانست و افزود: با راه‌اندازی این اتاق تماس کلیه گروه‌های جهادی، سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد پس از تأیید هویت از طریق این سامانه در سراسر کشور به‌صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط قرار خواهند گرفت.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ارتباط با جزئیات این اتاق تماس نیز گفت: این اتاق تماس شامل تعداد نامحدودی خط خدماتی دو‌طرفه و همچنین آی‌پی فون خواهد بود. مورد اول از سوی مخابرات در حال پیگیری و مورد دوم نیازمند تأمین اعتبارات مالی می‌باشد که در اولویت دوم قرار گرفته است. با توجه به گسترده بودن خدمات این اتاق تماس به سرور قدرتمندی نیز نیازمند است که از یک‌سو قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و از سوی دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول همکاری دادند که این موضوع از سوی وزارت درگیر و دار نامه‌نگاری‌های دولتی با فرآیندی بسیار کند پیش می رود.

نصرآبادی تصریح کرد: خدمات آی‌پی‌فون در ارتباط با شهرستان‌ها و افرادی است که از اینترنت برخوردار بوده و خط خدماتی دوطرفه مربوط به شهرستان‌های دورافتاده و افرادی است که دسترسی به مناسبی به اینترنت ندارند.

وی در ادامه از طرحی به‌منظور راه‌اندازی سامانه ارتباط با مشتری (CRM) سخن به میان آورده و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، سایت همیارانه و اتاق تماس به آن متصل شده و تمامی ارتباطات، تماس‌ها و پیام‌ها بر اساس نام و مشخصات درخواست و نیاز مطرح شده کنترل، نظارت و هدایت می‌شود.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا افزود: با تکمیل این طرح در صورت بروز شرایط بحرانی در هر نقطه از کشور، منابع با اولویت اول از طریق اتاق کنترل به آن استان منتقل می‌شود.

نصرآبادی با اشاره به این مطلب که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بازه‌های زمانی مشخص گزارش‌های مردمی در ارتباط با فعالیت‌ها ارائه خواهد شد، گفت: در جریان تکمیل این طرح کلیه مجوزهای امنیتی آن درحال اخذ است.

وی انجام فرآیند دریافت مجوزها و تحلیل پروژه را توسط گروه‌های مردمی در تهران، کرج و قزوین همچون قرارگاه اربعین، گروه فنی و مدیریتی قزوین‌خرید و جمعی از فعالین استارتاپی عنوان کرد.

مسئول کارگروه فناوری و زیرساخت ستاد مردمی مبارزه با کرونا مرحله انجام این پروژه را با همت گروه‌های جهادی و همکاری سازمان‌های دولتی و استارتاپی دانست.

نصرآبادی افزود: استارتاپ‌های با سلام (در حوزه کسب و کارهای خانگی و محلی)، تیپاکس و تی‌نکست (در بحث توزیع کشوری)، نامی‌نیک (مشاور برندینگ)، رامونا، نگارخانه و همرو به منظور توسعه فعالیت‌های این ستاد به‌صورت رایگان و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اعلام همکاری کرده‌اند.

وی گفت: عموم مردم غیور و توانمند ایران و همچنین سازمان ها، شرکت ها، سمن‌ها و استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از طریق سایت همیارانه (لینک به hamyarane.ir)، ایمیل (info@hamyarane.ir) ارتباط برقرار کرده تا در فعالیت‌های این ستاد سهمی هر چند محدود برعهده بگیرند. 

  • ۹۹/۰۱/۰۷

ویروس کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">