ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: با وجود مصوبه کارگروه مرز شورای امنیت، نیروی انتظامی سامانه اطلاع‌رسانی به شهروندان از وضعیت ممنوع الخروجی‌شان را راه اندازی نکرده است.

رضا شیران خراسانی در خصوص وضعیت اطلاع‌رسانی به متقاضیان خروج از کشور که ممنوع الخروج هستند یا خیر، گفت: پیگیری‌های متعددی برای اجرای دستورالعمل ایجاد و مدیریت سامانه اعلام اسامی افراد ممنوع الخروج صورت گرفته است تا علت عدم اطلاع رسانی به متقاضیان خروج از کشور که ممنوع الخروج شدند، مشخص شود.

 

انتقاد از عدم راه اندازی سامانه اطلاع رسانی به متقاضیان خروج از کشور از وضعیت ممنوع الخروجی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه على رغم تصویب دستورالعمل ایجاد و مدیریت سامانه اعلام اسامی اشخاص ممنوع الخروج از کشور در دی ماه سال 96 در کارگروه ویژه مرز شورای امنیت کشور و مهلت ۳ ماه نیروی انتظامی جهت راه اندازی این سامانه تا کنون این سامانه راه اندازی نشده است.

وی افزود: پیگیری از نیروی انتظامی در خصوص علت تعلل در راه اندازی این سامانه نیز در حال انجام است اما از نهاد هنوز پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نشده است.

 

دستور العمل راه اندازی سامانه اطلاع‌رسانی از وضعیت ممنوع الخروجان به نیروی انتظامی ابلاغ شده است

به گزارش خانه‌ملت، شیران خراسانی یادآور شد: این موضوع طی نامه‌نگاری های متعدد از وزات کشور پیگیری شده و در آخرین نامه نگاری‌ها اعلام کردند که دستور العمل اجرای سامانه به نیروی انتظامی ابلاغ شده و هم اکنون منتظر دریافت آخرین وضعیت اجرای سامانه از نیروی انتظامی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده، تاکید کرد: وزارت کشور باید هر چه سریعتر موضوع را پیگیری کند و نیروی انتظامی نیز ضمن راه اندازی این سامانه شرایط خروج از کشور را برای متقاضیان تسهیل کند چراکه اجرای قانون الزامی است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بر اساس مصوبه کارگروه مرز شورای امنیت کشور، نیروی انتظامی از دی ماه سال 96 ظرف مدت حداکثر سه ماه با همکاری وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نسبت به راه اندازی و مدیریت سامانه‌ای بر خط برای درج اسامی اشخاص ممنوع الخروج با ذکر علت ممنوع الخروجی و همچنین آدرس و شماره تلفن های مراجع صلاحیت دار برای پیگیری شهروندان اقدام نمایند.

گفتنی است؛ این سامانه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که شهروندان بتوانند با ورود اطلاعات شخصی درخواست شده از آخرین وضعیت امکان خروج از کشور یا عدم امکان آن، آگاه شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">