ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه املاک کمکی به بازار مسکن نمی‌کند

| پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: راه اندازی سامانه جامع املاک به دلیل آن که تنها دیتا ها و اطلاعات بازار مسکن افزایش می یابد کمکی به کاهش قیمت مسکن نمی کند.
فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع املاک تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه بازار اجاره ندارد، گفت: با راه اندازی این سامانه تنها دیتا ها و اطلاعات مربوط به بازار مسکن بیشتر می شود که این خود نمی تواند کمکی به وضعیت خانه های خالی کند.
دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه آیا آمار های مربوط به سامانه املاک کمکی به افزایش تولید مسکن می کند افزود: باید برای شناسایی خانه های خالی، دولت اقدامات دیگری را در دستور کار قرار دهد چراکه این اقدام خود می تواند بخش کوچکی از مشکلات مربوط به حوزه مسکن را برطرف کند.
او افزود: آمار ها نشان دهنده آن است که تولید مسکن به شدت کاهش یافته و این امر ناشی از سیاست ورزی های غلطی است که در طی سال های گذشته از سوی دولت و از سوی مجلس ایجاد شده است.
پورحاجت گفت: باید سازمان ها و ارگان ها نگاه مثبتی به حوزه مسکن داشته باشند و نگاه درآمدی را از روی این بازار بردارند.
دبیر انجمن انبوه سازان کشور ادامه داد: بخش خصوصی بیشترین آسیب را از فشار های اقتصادی دیده و ما به گونه ای از درون دچار تحریم شده ایم و دولت باید سعی کند با حمایت از این بخش بتواند بازار ساخت و ساز را رونق دهد.
او با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن شاید بتواند با همکاری بخش خصوصی به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد، گفت: تاکنون برنامه مشخصی از این طرح اعلام نشده و با توجه به آن که قیمت های ثابت و مشخص شده ای از این طرح بیرون نیامده خود می تواند در آینده برای متقاضیان این طرح مشکل ساز باشد.
پورحاجت گفت: در طرح مسکن مهر هم قیمت ها ثابت و مشخص نبود که این خود باعث شد که آسیب بسیار زیادی به دلیل افزایش های قیمت به متقاضیان وارد شود.
دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: بخش خصوصی می تواند گره گشای مشکلات عمده ای از متقاضیان شود و دولت باید بیش از گذشته به این حوزه اهمیت دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">