ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«سامانه حلال» ایران در برزیل آغاز بکار کرد

| دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

امروز سامانه حلال جمهوری اسلامی ایران با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش فارس، امروز سامانه حلال جمهوری اسلامی ایران با حضور سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی رونمایی شد.با راه‌اندازی این سامانه مجوزهای وارداتی که پیشتر تا یکماه طول می کشید در کمتر از 24 ساعت صادر می‌شود.

این سامانه نظارت‌های دقیق شرعی بر فرایند ذبح را در کشورهای مبدا افزایش می‌دهد، فعلا در کشور برزیل راه‌اندازی شده و قرار است در آینده همه کشورهایی که بازرگانان ما آنجا فعالیت دارند، راه‌اندازی شود.

آنطور که سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی می‌گوید این سامانه پل ارتباطی بین کشور برزیل ، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی است و علاوه بر رصد وپایش و نظارت دقیق بر عملیات ذبح در کشتارگاه‌ها اطلاعات به دفتر حلال جمهوری اسلامی ایران در برزیل ارسال می‌شود و آنجا بلافاصله مجوز الصاق برچسب حلال و صادرات به کشور ما انجام می‌شود.

ضمن اینکه این برچسب نشانه سلامت کامل بهداشتی و شرعی محصولات وارداتی است و خیال مردم را از هر گونه مسائل و دغدغه راحت می‌کند.

تقوی افزود: راه‌اندازی این سامانه قیمت تمام شده گوشت وارداتی را نیز پایین می‌آورد، همچین عملیات بوروکراسی که قبلا تا یک ماه می‌شد به حداقل یک روز کاهش داده است و ضمن اینکه الصاق برچسب حلال یک امنیت خاطر برای داخل کشور و برای کشورهای دیگر ایجاد می‌کند.

البته اپلیکیشن‌های موبایلی این سامانه راه‌اندازی شده و ناظرین شرعی جمهوری اسلامی در برزیل می‌توانند از این طریق اطلاعات را ببینند و عملیات ذبح را کنترل کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت غذای سالم و متناسب با فقه و شریعت اسلامی اشاره کرد و گفت: از گذشته فقها نسبت به غذای حلال حساسیت داشتند تا جلوی حرام خوری در جامعه اسلامی گرفته شود. 

تقوی در عین حال به وجود مدیریت واحد در نظارت‌ها تاکید کرد و گفت:‌متاسفانه در حال حاضر سازمان استاندارد و اتاق بازرگانی هم به کارهای نظارت شرعی غذا نظارت می‌کنند در حالی که طبق قانون نظارت بر ذبح شرعی بر عهده نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است.

آنطور که سازندگان این سامانه در این نشست مطرح کردند هزینه ساخت این سامانه 300 میلیون تومان بوده و کشور جمهوری اسلامی ایران، برزیل را وادار کرده دوربین‌ها را با هزینه خودش در کشتارگاه‌ها نصب کنند و در حقیقت با این روش امکان نظارت بر ناظرین، تقویت خواهد شد.

طی ارتباط تصویری که با نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در برزیل برقرار شد تقوی توضیح داد که راه‌اندازی این سامانه از آنجایی که باعث کاهش هزنیه‌های اضافی و کاغذبازی‌ها می‌شود قیمت تمام شده گوشت را پایین می‌آورد ضمن اینکه تفاهم نامه‌ای اخیرا با برزیل منعقد شده که قیمت گوشت وارداتی از برزیل کمتر شده است و همه این دلایل باعث شده که قیمت گوشت در بازار ایران نسبت به قبل کاهش داشته باشد.

  • ۹۸/۱۱/۲۱

وزارت کشاورزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">