ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجری سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی ضمن معرفی سامانه «ذکاوت»، اعلام کرد که این سامانه، علاقمندی ها و نیازهای مردم در شبکه های اجتماعی را می سنجد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی در سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی که صبح روز (سه شنبه ۱۵ بهمن) در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، در معرفی سامانه «ذکاوت» گفت: این سامانه با تمرکز بر تحلیل محیط‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه‌های وب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یکپارچه‌سازی، انواع تحلیل‌های آماری، دسته‌بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل‌های گرافی و پیشبینی انجام شده و سپس از طریق داشبوردهای تحلیلی، ارائه‌ سرویس‌دهنده‌ تحت وب، واسط برنامه‌نویسی کاربردی و انواع بولتن‌ها مصورسازی انجام می‌گیرد.

به گفته ربیعی، آمار و نوع محتوا در کنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.

مجری سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی عنوان کرد: در این سمینار، کلیه اقداماتی که برای به ثمر رسیدن و ایجاد این بستر تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی صورت گرفته، به ویژه اقدامات انجام شده در سطح کلان تشریح گردید.

وی تاکید کرد: این بستر در حال حاضر آمادگی آن را دارد که گزارش ها را در فاصله یک روز تا یک ماه ارائه دهد. حتی قابلیت این به وجود آمده که مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: سامانه ذکاوت با هدف کمک و تسهیل کارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقمندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبکه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل کند و سپس بر اساس اطلاعات آن، بخش های حاکمیتی و سیاست گذاری تصمیماتی را اتخاذ کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از ادامه برگزاری این گونه نشست ها، با اشاره به مخاطبان این سمینار گفت: دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان، جزء کسانی هستند که می توانند از محتوای این جلسات استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">