ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه گفت: سامانه سجام، امنیت مفسدان اقتصادی را برهم زده و خواب راحت را از آنان می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعلیاصغر رفاهی در کارگاه پیشگیری از مفاسد اداری مالی در فضای مجازی افزود: مفسدانی که درحال ارتکاب فساد مالی و اختلاس هستند با سامانه سجامخواب آرام نخواهند داشت، از گمنامی در می‌آیند و رسوا می‌شوند.

این مستشار قضایی با بیان اینکه گزارشات مردمی در سامانه سجام تبدیل به پرونده قضایی نمی‌شود، اظهار داشت: با ارسال گزارش در سامانه سجام، یعنی قبل از وقوع جرم، پیشگیری می‌شود و از ابتدا نیازی به رفتن پرونده به دستگاه قضایی نیست.

وی ادامه داد: از این رو شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و به تبع آن شاهد وقت بیشتر برای قضات در رسیدگی به بقیه پرونده‌ها خواهیم بود.

رفاهی تصریح کرد: گزارش دیده‌بانان در سامانه سجام محدودیت زمانی و مکانی ندارد و دیده‌بانان در هر جا و هر ساعتی می‌توانند از طریق سامانه گزارش را ارسال کنند و گزارش واصله هم پس از صحت‌سنجی در کمترین زمان ممکن به مسؤول سازمان مربوطه برای پیگیری ارسال می‌شود.
وی افزود: گزارشات فضای مجازی به معاون دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی هم ارسال خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: به خاطر اینکه تبانی و فساد در سامانه اتفاق نیفتد، گزارشات واصله قابلیت حذف شدن ندارند و کسی نمی‌تواند این گزارش‌ها را از سامانه پاک کند.

معاون دادستان کل کشور: گزارشات سجم به صورت متمرکز دریافت شود

جواد جاوید‌نیا معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی هم در نشست هم‌اندیشی پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی، گفت: ارتباطات مردمی قوه قضاییه در همه زمینه‌ها (چه شکایات شخصی، چه گزارش جرم یا گزارشات پیشگیرانه) باید از طریق سامانه سجام بصورت متمرکز دریافت و دسته‌بندی و به قسمتهای مختلف قوه ارجاع شود.

وی ادامه داد: حجم بالای گزارشات ممکن است باعث مغفول واقع شدن برخی گزارشات شود یا اهمیت لازم به برخی موضوعات داده نشود. برای جلوگیری از موازی کاری و سردرگمی مردم می‌توان دسترسی استانی و منطقه‌ای برای استانها ایجاد کرد و نظارت کامل در سطح کشور انجام داد.

جاویدنیا گفت: آمار گزارشات بررسی شود و موارد رسیدگی با شفافیت در اختیار مردم قرار گیرد و سجام می‌تواند به صورت پایلوت این کار را انجام دهد.

معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: رابط کاربری مناسب و اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای موبایلی مناسب می‌تواند، دسترسی عمومی را برای گزارش‌دهی فراهم کند؛ گزارش سپس با توجه به نوع و منطقه صحت‌سنجی و به سیستم ارجاع شود.

وی افزود: یعنی افراد ناشناس گزارش‌هایی می‌دهند که توسط قوه یا ضابطین خاص صحت‌سنجی تخصصی انجام می‌شود. سامانه محدود به موارد پیشگیرانه نباشد. در سند ملی پیشگیری و مقابله با جرایم فضای مجازی که در شورای عالی فضای مجازی در دست تدوین است یکی از بخشهای مهم پیشگیری از وقوع جرم است که بالطبع به معاونت پیشگیری مربوط می شود. همچنان که بخشهای قضایی و رسیدگی به جرایم در دادستانی کل متمرکز است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">