ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه معاملات بورس بومی می‌شود

| شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس از بروز رسانی جدید سامانه معاملات توسط شرکت فرانسوی آتوس در صورت امکان و برنامه تولید و بهره برداری سامانه ای بومی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله دهقان با اشاره به عملکرد سامانه معاملات نسبت به رشد قابل توجه حجم معاملات به سنا گفت:‌ طی یک سال اخیر اتفاقات مختلفی رخ داد که در روند معاملات بازار سرمایه تاثیر گذار بود. با توجه به این امر میزان معاملات هم بطور قابل توجهی رشد کرد که به واسطه آن هسته معاملات تحت فشار قرار گرفت با این حال و با تمام مشکلات شرکت فناوری اطلاعات در حفظ پایداری سامانه تلاش گسترده ای داشت.

وی افزود: مواردی مانند تاخیر یا کندی سامانه ایجاد شده بود اما با توجه به رفع باگ ها از دست رفتن سامانه را شاهد نبودیم. در حال حاضر گروه تخصصی سامانه معاملات فعال هستند تا بتوانند سامانه معاملات را توسعه دهند تا براساس نیازهای بازار سرمایه ، بتوان پاسخگو بود و حجم بالای معاملات را پشتیبانی کرد. البته راه سختی برای ایجاد ظرفیت های مورد نیاز در پیش است.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه معاملات حدود ۱۴ سال گذشته از یک شرکت فرانسوی خریداری شد که ۳ سال پیش هم بروز رسانی شد اما در صورت امکان ، بروز رسانی جدیدی از شرکت ارائه دهنده دریافت خواهد شد. البته با توجه به تحریم ها ممکن است مشکلاتی به میان آید اما چون شرکت ارائه دهنده اروپایی است امید می رود تعاملات لازم ایجاد شود .

دهقان عنوان کرد: درصدد تولید سامانه بومی هستیم. در این راستا ، گروه تخصصی از دانشگاه تهران در حال فعالیت بر روی این سامانه هستند و امید است در چند سال آینده ، سامانه تولید ایران به بهره برداری برسد. گاهی اوقات سامانه معاملاتی با توقف مواجه می شد که با توجه به توسعه های انجام شده ، مشکلات رفع شد اما ذات سامانه فناوری و معاملاتی در تمام دنیا بدین صورت است که دچار مشکل و اختلال می شوند . البته گروه فناوری درصدد رفع مشکلات هستند تا اختلالات تکرار نشود اما چنین رخدادی در سامانه طبیعی است.

  • ۹۸/۱۲/۲۴

سازمان بورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">