ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، نحوه احتساب اینترنت تشویقی برای ثبت نام کنندگان سرشماری اینترنتی را به سرویس دهندگان اینترنت ابلاغ کرد.
فناوران- اعتراض برخی مشترکان و بی خبری برخی اپراتورها از هدیه 2 گیگی اینترنت به دلیل مشارکت در سرشماری اینترنتی سبب شد سازمان تنظیم مقررات به این موضوع واکنش نشان دهد.
براساس این گزارش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ که برای نخستین بار به صورت اینترنتی درحال برگزاری است، وعده داد که برای تشویق مردم به استفاده از اینترنت در دریافت خدمات دولت، ۲ گیگابایت اینترنت رایگان به ثبت نام کنندگان سرشماری به صورت اهدا کند.
این در حالیست که هم اکنون و با نزدیک شدن به پایان اجرای این طرح، برخی شرکت های اینترنتی و اپراتورهای ارایه دهنده این خدمات، نسبت به اختصاص اینترنت رایگان به ثبت نام کنندگان در طرح سرشماری اینترنتی ابراز بی اطلاعی می کنند.
این درحالی است که روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز آمار، با تاکید بر اجرای این وعده، درباره زمان ارایه اینترنت رایگان به افرادی که از طریق اینترنتی در سرشماری سال جاری شرکت کرده اند، گفت: ابتدا پیشنهاد شد به هر یک از افرادی که از این طریق در سرشماری شرکت کرده اند، یک گیگابایت اینترنت رایگان داده شود که اپراتورها و دستگاه های ارایه دهنده اینترنت نیز با توجه به آنکه سرشماری طرحی ملی بود، از این موضوع استقبال کردند؛ اما به تازگی رییس مرکز آمار ایران پیشنهادی مبنی بر ارایه ۲ گیگابایت اینترنت رایگان مطرح کرد و گفت: در این باره برخی از شرکت ها نیز موافقت خود را اعلام کردند. ما پیگیری می کنیم که این هدایا در اختیار مشترکان قرارگیرد.
در این راستا جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با مهر، از ابلاغ روش احتساب اینترنت تشویقی برای ثبت نام کنندگان سرشماری اینترنتی به سرویس دهندگان اینترنت خبر داد و گفت: هفته گذشته فرآیند محاسبه این سرویس تشویقی به اپراتورهای اینترنت ابلاغ شد و به نظر می رسد به زودی این هدیه که اینترنت ۲ گیگابایتی است، به کاربران تعلق گیرد.
وی با بیان اینکه در اجرای این وعده، کاربران باید کد پیگیری خود را به اپراتور اینترنت خود ارایه دهند تا امکان شارژ این هدیه روی حساب کاربری آنها فراهم شود، گفت: بر این اساس رگولاتوری، روشی یکپارچه را برای اعمال این طرح تشویقی به اپراتورها پیشنهاد داده است تا اپراتورهای اینترنت با یک روش مشخص، این طرح تشویقی را برای کاربرانی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند، اعمال کنند.اسدی گفت: ارایه دهندگان خدمات اینترنت در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده اند و پیش بینی می شود به زودی این طرح پیشنهادی اجرایی شود. در این زمینه معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای نظارت در نحوه اجرای این طرح تشویقی آمادگی دارد.


 گلایه های مردم از هدیه وزارت ارتباطات
در این راستا روز گذشته رسانه های مختلف از گلایه های مردم درباره اختصاص نیافتن این هدیه خبر دادند.
برای مثال در تماس با پشتیبانی اینترنت وایمکس ایرانسل، کارشناسان این شرکت از وجود چنین طرحی کاملا اظهار بی اطلاعی می کنند.همچنین گفته می شود شرکت شاتل این هدیه را به کاربران اختصاص داده اما اعلام کرده است آنها تنها دوروز برای استفاده از این هدیه فرصت دارند.
احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل گفت: برای تشویق کاربران به ثبت نام اینترنتی در طرح ملی سرشماری که منافع ملی را به دنبال دارد، شرکت شاتل به شکل کاملا داوطلبانه مزایایی از جمله هدیه ترافیک رایگان برای کاربران خود در نظر گرفته است. این شرکت برای در اختیار گذاشتن این مزایا به کاربران خود هیچ سوبسیدی از دولت یا نهادهای حاکمیتی دریافت نکرده است. همچنین این حرکت در راستای مسوولیت‎های اجتماعی شاتل صورت گرفته است.
وی افزود:  بنابراین تیتر برخی سایت ها با عنوان «مهلت دوروزه به مشترکان برای فعال سازی بسته رایگان طرح سرشماری» غیر واقعی و کاملا غیر منصفانه است. فراموش نکنیم با توجه به حجم بالای کاربران این تصمیم شاتل هزینه بسیار قابل توجهی را به شرکت تحمیل می کند. در چنین شرایطی که انتظار درک و همیاری رسانه ها را  داریم، چنین اطلاع رسانی موجب دلسردی شرکت شده و این شایبه را در ذهن کاربران ایجاد می کند که  حق و حقوق آن ها از سوی شرکت پایمال شده است.
داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران نیز در این رابطه گفت: براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات به زودی هدیه 2 گیگی به مشترکان حجمی اهدا می شود.


 توضیحات مرکز آمار
رییس فناوری اطلاعات مرکز آمار در این باره با بیان هماهنگی های انجام شده با وزارت ارتباطات با شرکت های خدمات دهنده اینترنت برای اهدای دو گیگ اینترنت رایگان به مشارکت کنندگان در سرشماری اینترنتی گفت: این هماهنگی با همه اپراتورها انجام شده است و شکل عمومی دارد.حسین تهرانی افزود: به این ترتیب مشارکت کنندگان می توانند به انتخاب خود از دو گیگ  اینترنت اهدایی به شکل موبایلی یا  ثابت (ADSL) استفاده کنند.
این مقام مسوول ادامه داد:  کسانی که ثبت نام اینترنتی انجام داده اند، باید وارد سایت شرکت خدمات دهنده اینترنتی شده، کد آماری و تعداد اعضای خانوار خود را وارد کنند. این اطلاعات از طریق وب سرویس مرکز آمار تایید شده و 2گیگ اینترنت به فرد تعلق می گیرد.حسینی با بیان توافق با وزارت ارتباطات برای شروع اهدای دو گیگ اینترنت به مشارکت کنندگان در سرشماری از روز شنبه گفت:  این موضوع به این معنی نیست که کل فرآیند بلافاصله آغاز شود و ممکن است برخی شرکت های خدمات دهنده اینترنتی با چند روز تاخیر این فرآیند را تکمیل کنند.
حسینی در رابطه با پرداخت هزینه 2گیگ اینترنت به شرکت های خدمات دهنده گفت: مسلما اجباری در کشور برای بخش خصوصی وجود ندارد و بنده دقیقا نمی دانم وزارت ارتباطات چگونه با این شرکت ها برای پرداخت هزینه این طرح هماهنگی کرده است.

نظرات  (۱۲)

من اینترنت صبانت دارم. دو گیگ رو هم گرفتم. دو سه روز تا پایان سرویسم مونده بود و بخش زیادی از این دو گیگ استفاده نشده بود که زمان سرویسم تموم شد. بعد از تمدید سرویس، حجم باقیمانده به دوره ی جدید منتقل شد!
من پترس آنلاین دارم...
بطور دقیق و با دسترسی آسان این امکان در سایت پارس آنلاین وجود داشت...دمشون گرم
سلام اینترنت مخابرات هدیه نداده؟
سلام
نه
من هم از صبانت گرفتم. خیلی هم عالی و دقیق و منظم. بهترین اینترنت هست
من هم از اسیاتک گرفتم تا تا ۵ نفر هم قبول میکنه من هم از کد دوستان استفاده کردم و ۱۰ گیگ هدیه گرفتم.
مخابرات برای چی توی پرتالش گزینه ای برای دریافت اون دو گیگ نداره
پس چرا نمیدن 2ماه گذشته
آقای وزیر چرا پیگیری نمی کنید، مخابرات 2 گیگ هدیه رو نمی خواهد بده 
مخابرات هم چنان خبری ازش نیست که بخواد دو گیگ رو بده
مخابرات بالاخره 2 گیگ داد ولی چه دادنی 1 گیگش که تو آخرین روز سرویسم بود پرید 1 گیگ رفت تو ترافیک رزرو اونم چند ساعت بعد اینکه 3 گیگ اینترنت خریداری شدم تموم شد باطل شد یعنی کلا هیچی ازش نفهمیدم
ینترنت مخابراتو چجوری بگیریم در حالی ک تو پنل مشترکین خبری ازش نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">