ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرقت اطلاعات با شگرد به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد

| چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست در صورت دریافت پیامکی مبنی بر به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد با پرداخت مبلغ دو هزار تومان، به این پیام توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد از سوی برخی مجرمان سایبری هستیم، در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده اپلیکیشن شاد خود را به‌روز کرده و برای به‌روزرسانی هم باید دو هزار تومان هزینه پرداخت کنند، در غیر این‌صورت اپلیکیشن شاد آن‌ها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد».

وی افزود: «این پیام‌ها از سوی مجرمان سایبری برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود و هدف آن‌ها چیزی جز کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی نیست».

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: «دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها اصلا به این پیام‌ها توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، چراکه درگاه‌های معرفی شده در این پیام‌ها درگاه فیشینگ بوده و برای سرقت اطلاعات بانکی ایجاد شده است».

وی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست: «برای نصب یا به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش‌و پرورش یا مارکت‌های معتبر مراجعه و از به‌روزرسانی کردن از طریق لینک‌ها و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند چراکه احتمال آلودگی سیستم آن‌ها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد.».

یادگارنژاد به مدیران مدارس توصیه کرد: «در گروه‌های کلاسی مدارس در خصوص این موضوع اطلاع‌رسانی کنند تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان، استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند».

  • ۰۰/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">