ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرقت اطلاعات دانش‌آموزان و معلمان در آمریکا

| يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات محلی در ایالت دالاس می‌گویند اطلاعات شخصی صدها هزار دانش‌آموز و کارمندان آموزش و پرورش در دسترس هکرها قرار گرفته و بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این اطلاعات در جریان یک رخداد مرتبط با به خطر افتادن امنیت داده‌ها سرقت شده است. سرورهای هک شده تنها حاوی اطلاعات بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز بوده‌اند. ابعاد این مشکل تا بدان حد بزرگ است که هر کارمند آموزش و پرورش، والدین و پیمانکار آموزش و پرورش دالاس که از سال ۲۰۱۰ به این سو با این مجموعه در تماس حرفه‌ای بوده، به علت این حمله سایبری دچار مشکل شده است.

وقوع این حمله کم سابقه در تاریخ ۸ آگوست به اطلاع مسئولان محلی رسیده و پلیس در حال بررسی موضوع است، اما هنوز عامل یا عوامل آن شناسایی نشده‌اند.

هکر یا هکرها بعد از دسترسی به سرورهای حاوی اطلاعات، داده‌های آنها را بارگذاری کرده و بر روی یک سایت ذخیره سازی کلود به صورت رمزگذاری شده ذخیره کرده‌اند.

این داده‌ها بعد از مدتی از سایت مذکور پاک شده‌اند، اما سرنوشت نهایی آنها هنوز مشخص نیست.

از جمله اطلاعات سرقت شده در این حمله می‌توان به نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن همراه، شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد افراد، سوابق بازداشت و حتی سوابق پزشکی اشخاص اشاره کرد. هکرها به تاریخ استخدام کارمندان و پیمانکاران، اطلاعات حقوق و دستمزد و علت پایان همکاری این افراد نیز دسترسی یافته‌اند.

  • ۰۰/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">