ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرمایه‌گذاری اوراکل روی رسوایی گوگل

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

دشمن گوگل یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در «پروژه شفافیت گوگل» است تا درباره اعمال اشتباه غول جست‌وجو به مردم اطلاع‌رسانی کند.

ایتنا-  حتی پس از آنکه شرکت اوراکل دو بار در دادگاه بازی را به گوگل باخت، هنوز هم آرام ننشسته است.

این شرکت همزمان با تشکیل پرونده دیگری در دادگاه علیه گوگل، تصدیق کرده است که در حال سازمان‌دهی تلاشی غیرانتفاعی علیه گوگل با نام کارزار (کمپین) مسوولیت‌پذیری است.

«کارزار مسوولیت‌پذیری» همان‌طورکه از نامش پیداست، گروهی غیرانتفاعی است که از پژوهش‌ها، نکات حقوقی و فناوری ارتباطات استفاده می‌کند تا رفتارهای نادرست را در معرض دید عموم قرار دهد و آنها را مطلع گرداند.

با اینکه این گروه غیرانتفاعی به برخی از مسائل مهم همچون آب سالم و حقوق بشر هم اشاره دارد، اما علیه برخی از بی‌اخلاقی‌های سازمانی نیز کارزارهای متعددی تدارک دیده است؛ ازجمله و به‌ویژه برای گوگل.

گفته می‌شود این گروه که در آوریل (فروردین) ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد، یک کارزار دائمی با عنوان «پروژه شفافیت گوگل» را نیز مدیریت می‌کند تا اعمال اشتباه غول جست‌وجو را به آن گوشزد کند. دست‌اندرکاران این کارزار می‌گویند هدف از این پروژه، فراهم ساختن منبعی آنلاین است تا مردم بتوانند از میزان «نفوذ گوگل» روی دولت ایالات متحده، سیاست‌های عمومی و حتی تأثیر آن روی زندگی روزانه خود آگاه شوند. گفتنی است اگرچه این کارزار در نام خود شفافیت را به یدک می‌کشد، اما فورچون گزارش می‌دهد که نام و نشانی سرمایه‌گذاران حامی این پروژه هنوز مشخص نیست؛ هرچند که اوراکل اذعان داشته که قطعاً یکی از طرفداران و مدافعان این پروژه است.

  • ۹۵/۰۶/۰۵

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">