ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفت طرح شامل رسانه تعاملی اصناف ایران، سامانه حمل و نقل درون شهری و برون شهری مسافر و کالا، مرکز نهاد داوری اصناف ایران، سامانه آموزش مجازی اصناف ایران، شبکه اینترنتی تعمیرکاران و بازار الکترونیکی اصناف ایران با اختصاص 450 میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

به گزارش اتاق اصناف ایران، از این میان این طرح ها، تاکنون طرح رسانه تعاملی اصناف ایران (تابان) و سامانه آموزش مجازی (سامان) در روز اصناف (یکم تیر) با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد و بقیه طرح ها قرار است به تدریج به بهره برداری برسند.
جزئیات اجرای این طرح ها در نشستی که به تازگی اتاق اصناف با هلدینگ توسعه اعتماد مبین به عنوان مجری آن، مورد بررسی قرار گرفت.
«مهدی صفری» رئیس هلدینگ توسعه اعتماد مبین در این نشست با بیان اینکه در چند ماه گذشته حجم و برنامه های سرمایه گذاری این شرکت در طرح های اصناف بررسی و تعیین شده است، گفت: در مرحله ابتدایی این شرکت برای اجرای هفت طرح به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال ورود می کند.
وی با تاکید بر اهمیت مدرن شدن فضای کسب وکار، درباره نحوه همکاری این هلدینگ و اتاق اصناف عنوان کرد: در صورت انجام همه تعهدات طرفین، پیش بینی می شود تغییرات شگرفی در دستیابی به بازاری پویا و تحقق تجارت الکترونیک روی دهد.
صفری اظهارداشت: رسانه تعاملی اصناف ایران، سامانه حمل و نقل درون شهری و برون شهری مسافر و کالا، مرکز نهاد داوری اصناف ایران، سامانه آموزش مجازی اصناف ایران، شبکه اینترنتی تعمیرکاران و بازار الکترونیکی اصناف ایران از جمله طرح هایی است که این هلدینگ در آن سرمایه گذاری خواهد کرد.
به گفته صفری این طرح ها ظرف 2 ماه آینده عملیاتی خواهد شد و هدف همه این سرمایه گذاری ها کمک به تجهیز اصناف برای ورود به بازار تجارت الکترونیک است.

** اصناف در مرحله گذر از جامعه سنتی به سمت تکنولوژی هستند
علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این نشست با بیان اینکه اصناف باید از نگرش سنتی به سمت تکنولوزی و پیشرفت حرکت کنند، گفت: اصناف بیشتر افراد کم سرمایه ای هستند که وارد بازار کار شدند و از این رو این حوزه تاکنون به صورت سنتی اداره شده است.
وی تصریح کرد: در جامعه امروز و در همه کشورهای توسعه یافته کسب وکار ها به سمت تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده ما نیز نباید کوتاهی کنیم و باید در مسیر توسعه قرار بگیریم.

** لزوم تجهیز صنوف به کسب و کارهای اینترنتی
معاون فرهنگی و پارلمانی اتاق اصناف ایران و عضو کمیته توانمندسازی اصناف نیز در این نشست اعلام کرد: با توسعه شبکه جهانی اینترنت و گسترش مفاهیم تجارت الکترونیک در کشور و روند پرشتاب تجارت الکترونیک صاحبان صنوف را مجبور به تجهیز به علوم و فنون کسب و کارهای اینترنتی کرده است.
منصور حسینی ادامه داد: به جرات می توان گفت کسب و کارهایی که در آینده ای نزدیک از ابزارهای تجارت الکترونیک استفاده نمی کنند، محکوم به حذف از عرصه تجارت و رقابت خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد بستری ارزان برای ورود بنگاههای کوچک به عرصه تکنولوژی های نوین وظیفه مسئولان دولتی و بخش خصوصی است، گفت: بنگاهها از اتاق انتظار دارند تا از کسب و کار آن ها حمایت و پشتیبانی کند.
حسینی گفت: اتاق اصناف نمی تواند نسبت به سرنوشت بیش از سه میلیون نگاه کوچک و متوسط بی تفاوت باشد.
حسینی تصریح کرد: توانمند‌سازی صنوف از دو طریق عمده آموزش به علوم و فنون روز و ورود به کسب وکار مجازی ممکن است. از این میان دو طرح تلویزیون «تابان» و سامانه آموزش مجازی «سامان» در روز اصناف و با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد و سایر طرح ها طی هفته های آتی اجرایی خواهد شد.

**فعالیت های صنفی در فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم
در ادامه جلسه، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز اظهار کرد: مساله اصلی در بین اصناف این است که آنها فعالیت در فضای مجازی را تهدیدی برای کسب و کار خود تلقی می کنند؛ ما باید سعی کنیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و این فرصت را برای اصناف فراهم کنیم که برای حضور در فضای مجازی پیشگام باشند.
سعید ممبینی افزود: ارایه این چهره از اصناف که مخالف کسب کارهای نوین و مجازی هستند، نادرست است و باید این دیدگاه اصلاح شود.

** ایجاد فضای کسب وکار مناسب برای اصناف را دنبال می کنیم
همچنین محمدمهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت همراه اول گفت: مجموعه همراه اول در سه سال گذشته بیش از یکصد هزار میلیارد ریال (10 هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری داشته و اگر امروز موبایل باند پهن را در گوشی ها داریم حاصل این سرمایه گذاری بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ موبایل باند پهن، زیرساخت مورد نیاز برای توسعه کسب و کارهای نوین را توسعه می بخشد، گفت: ما باید فعالیت بیشتری را در حوزه خدمات داشته باشیم و به واسطه فضای مجازی ارائه خدمات نوین را گسترش دهیم.

** تعریف هفت پروژه برای همکاری با اتاق اصناف
در ادامه جلسه، نماینده هلدینگ توسعه اعتماد مبین در اجرای پروژه های مشترک با اتاق ایران گفت: تقریبا بیش از 6 ماه است که همکاری با مجموعه اتاق اصناف را شروع کردیم و برای تمام پروژه های اصناف زیرمجموعه های تخصصی تشکیل شده که وظیفه دارند نیازها و پتانسیل های اتاق اصناف برای شرکت در هلدینگ را بررسی کنند .
کرمی افزود: در این راستا با همکاری اتاق اصناف ایران هفت پروژه تعریف شده که دو پروژه سامان و تابان را تحویل داده به اتاق اصناف تحویل داده شده است.
وی اظهار داشت: تمام پروژه ها در دست اجرا بوده و در فواصل مختلف رونمایی خواهند شد و زیر ساخت های آنها آماده شده و شرکت همراه اول نیز به عنوان یکی از اعضای هلدینگ، همکاری های بسیار خوبی را تدارک دیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">