ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس آموزش و پرورش درباره سرنوشت آموزش‌ مجازی به معلمان و تاثیر تلویزیون تعاملی سینا بر تعلیم دانش‌آموزان توضیح داد.
محمد ابراهیم محمدی کارشناس آموزش و پرورش و مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره راه اندازی مدرسه تلویزیونی و ابعاد مثبت و منفی این موضوع اظهار کرد: اتفاق تحسین برانگیز تعامل رسانه ملی با آموزش وپرورش را هرچند نمی‌خواستیم از رهگذر حادثه نامبارک کرونایی ببینیم؛ اما شد هر آنچه باید بیشتر و پیشتر می‌شد.

او ادامه داد: حضور معلمان توانمند دربرنامه‌های زنده سیما وصدا و ارائه طرح درس‌های هنرمندانه، نشان از آمادگی جامعه معلمان در به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها وتوانمندی‌ها دارد و این فرصت که بالطبع، تصادفی و باکمترین آمادگی همراه بوده است، می‌تواند پیش درآمدی برای همکاری‌ها وتعاملات عمیق‌تر باشد.

محمدی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود این برنامه در آینده، ضبط شده  و باحضور و مشارکت معلمان منتخب کشوری و برترین‌های جشنواره الگو‌های برتر تدریس و با حضور شماری معدود از دانش آموزان انجام گیرد؛ گفت: در این میان مسأله اى که می‌تواند حائز اهمیت باشد، آموزش ده‌ها هزار معلمی است که به رغم نونگاشت شدن کتاب‌های درسی، موفق به آموزش محتوا و مهارت‌های تدریس آن نشدند.

 

بلاتکلیفی آموزش های مجازی در پی محدودیت های مالی
این کارشناس آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش هاى معدودی که البته در قالب آموزش‌های مجازی صورت گرفت و با مشکلات مالی مواجه شد سرانجام به دلیل فقدان متولی بلاتکلیف ماند و این نمی‌تواند کفایت موضوع باشد؛ مزید بر این فرصت تعامل طرفینی، بی سابقه‌ترین تعامل و شاید لازم‌ترین همکاری دو نهاد بنیادین در به اشتراک گذاری ظرفیت‌های متقابل است.

او با بیان اینکه رسانه ملی به همان اندازه به آموزش وپرورش نیاز دارد، که این نهاد به رسانه نیازمند است، گفت:  این امر می‌طلبد که این دو دستگاه با سخاوت، همه داشته‌ها ودارایى‌های خود را به میدان آورده و در اختیار هم قرار دهند.

مدیرکل اسبق امور فرهنگی  و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ایجاد دفتر همکاری بین این دو دستگاه، می‌تواند در این تصمیم سازی‌ها نقشی مؤثر ایفا کند و ایده و پیشنهاد‌های مناسب را روی میز تصمیم گیران بگذارد؛ رسانه ملی می‌تواند با افکار سنجی وتحلیل داده‌ها، اقدام به سیاست گذاری برنامه‌های شبکه‌های رادیو وتلوزیونی خود کند.

 

بایگانی بیش از ۱۰۰ هزار فیلم تجربی و آموزشی
محمدی اضافه کرد: احیا و به روز سازی برخی از شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نوستالژی مثل سیمای مدرسه همچنین شبکه‌های جُنگ و شادی ونیز موسیقی و غیره می‌تواند در جذب وحفظ مخاطبان پایه، نقش سرنوشت سازی ایفا کند؛ از سوی دیگر آموزش وپرورش بالغ بر ۵۰ سال است که جشنواره هایى از قبیل رشد  را برگزار می‌کند و همه ساله بیش از ۲ هزار فیلم تربیتی وآموزشی ممتاز را از داخل و خارج پذیرش می‌کند.

او گفت: دور نباشد اگر بگوییم قریب به ۱۰۰ هزار فیلم تجربی، آموزشی وتربیتی که در هیچ فرصت و موقعیتی جز شبکه‌های آموزشی رسانه و مدرسه، نمی‌تواند به نمایش درآید، گرفتار بایگانی راکد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل اسبق امور فرهنگی  و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: افزون براین بیش از ۴۰ سال است که جشنواره‌های ملی فرهنگی و هنری، که در سکوت رسانه برگزار می‌شود و تولیدات فاخر و ممتاز ملی در زمینه و موضوعات مختلف آوایى، نمایشی و  فیلم رقابتی ارائه می‌شود؛ هیچ شانسی از دیده شدن خود وآثار برتر وملی خود پیدا نمی‌کنند.

محمدی افزود: هزاران معلم هنرمند که در استان‌ها هستند و شمار کمی از آن ها در بدنه رسانه ملی راه یافته وفعالیت می‌کنند، نیرو‌های مشترک  هستند که می‌توانند کارگردان مناسبی برای این هم پوشانی و هم افزائى تعاملی باشند.

او درباره تاثیر و جایگاه  تلویزیون تعاملی در آ»وزش های مجازی بیان کرد: انتظار این بود که این نهاد نوبنیاد، با بودجه و توجه زیادی که شد در این مقطع حساس نقشی ممتاز از خود نشان دهد و  از سرنوشت تلوزیون تعاملی سینا، چیزی نمی‌دانم و اگر فعال است تاکنون چه نقشی در این وضعیت بحران آموزش کرونائى داشته است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">