ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سفر به ایرلند برای تدوین تکفا 2

| دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۷، ۰۸:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

در راستای تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات ایران، هیات ارشد کارشناسی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی طی سفر به جمهوری ایرلند با Dick Roche وزیر روابط بین‌الملل و اروپایی،Com Butler رئیس بخش جامعه اطلاعاتی در دفتر نخست‌وزیری و سایر مدیران و کارشناسان ارشد نهادهای مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرلند دیدار کردند.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، دکتر شهریاری که سرپرستی هیات یاد شده را به عهده داشت، هدف از انجام این ماموریت را با هاهنگی و برنامه‌ریزی مشاور خارجی پروژه انجام شد، استفاده از تجارب موفق و ناموفق بین‌المللی سایر کشورها در تدوین و پیاده‌سازی سیاست جامعه اطلاعاتی و انجام پروژه های پیشتاز، در قالب مدل یادگیری بین‌المللی ذکر کرد.

به گفته وی تدوین مدل یادگیری بین‌المللی در مطالعات پروژه و بهره‌گیری از آن عاملی برای کمک به امر توسعه و پیاده سازی سیاست‌ جامعه اطلاعاتی و بازبینی آن است که در کشورهای OECD و اتحادیه اروپا مورد استفاده بسیار قرار می‌گیرد.

در مدل ارائه شده با بهر‌گیری و تحلیل گزارش‌های موجود در رابطه با سیاست‌ها، برنامه و تجارب سایر کشورها تراز و قابل مقایسه با ایران، انجام گفت‌و‌گوی رودرو با سیاستگذاران جامعه اطلاعاتی سایر کشورها و بازدید از پروژه‌ها و عوامل درگیر در پیاده‌سازی پروژه‌ها، پیام‌های کلیدی، درس‌های قابل یادگیری و سایر نکات مفید استخراج و به منظور‌استفاده در جنبه‌های مختلف برنامه جامع فناوری اطلاعات ایران تدوین و مستند می‌شود.

گفتنی است هیات اعزامی در این سفر 5 روزه، طی 23 جلسه با بیش از 30 مقام، مدیر و کارشناس ارشد و مطلع کشور ایرلند از جمله کارشناسان نهادیی مانند Digital Hub، National Digital Research Center، Enterprise Ireland، Science Foundation Ireland ، IDA Ireland، Forfas، Communication Regulator، Revenue Commissioners و غیره دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر در خصوص تجارب موجود در زمینه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی پروژه‌های پیش‌تاز در راستای جامعه اطلاعاتی و جامعه دانش بنیان پرداختند.

در این ماموریت ضمن بازدید از پروژه‌های دولتی ICT و بهره‌گیری از تجارب موجود، از مراکز رشد و فناوری و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به منظور آگاهی از روند تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و جمع‌آوری مفید در توسعه سیاست ملی جامعه اطلاعاتی در ایران بازدید به عمل آمد.

  • ۸۷/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">