ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلیمانی: مردم پیامک فارسی ارسال کنند

| چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰۵:۴۳ ب.ظ | ۱ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از همه مردم در خواست کرد که با ارسال پیامک فارسی علاوه بر ورود به فن‌آوری‌های جدید در حفظ فرهنگ، خط و زبان فارسی کوشا باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سلیمانی در حاشیه جلسه‌ هیات دولت درباره واگذاری اپراتور سوم گفت: اپراتور سوم در حال واگذاری است و فکر می‌کنم حدود سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

به گفته وی بیش از 15 کشور برای شرکت در مناقصه این اپراتور از این پروژه بازدید کردند.

وی همچنین در خصوص واگذاری شرکت مخابرات نیز گفت: واگذاری شرکت مخابرات و ورود آن به بورس در حال انجام است و سرمایه‌گذاری قابل توجهی است.

سلیمانی همچنین در خصوص ارسال پیامک به صورت فارسی نیز گفت: هدف این است که زبان فارسی به این وسیله حفظ شود در واقع زبان ما زبان فارسی است و انتظار است همه ما از جمله شما خبرنگاران از موضع دولت بسیار دفاع کنید.

وی این اقدام را یک کار فرهنگی دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و از حوزه فرهنگ دفاع کنیم؛ چرا که خط و زبان فارسی جزو میراث فرهنگی کشور است و تک تک آحاد ما موظفیم از این خط زبانی که همه اجداد ما از آن دفاع کرده و در جهت حفظ آن کوشیدند دفاع و آن را حفظ کنیم و با ورود به فن‌آوری‌های جدید این فرهنگ و از آن خط و زبان نگهداری کنیم؛ لذا انتظار این است تمام آحاد کشور ارتباطات و پیام‌های خود را به زبان فارسی بفرستند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری همچنین در خصوص زمان دقیق واگذاری تلفن‌های همراه 150 هزار تومانی گفت: ثبت‌نام در حال انجام است و تا هفته گذشته حدود 50 هزار نفر ثبت‌نام کردند که واگذاری آن حدود 45 تا دو ماه زمان می‌برد که قبلا این مساله را اعلام کرده بودیم.

وی همچنین در خصوص سوختن برخی سیم‌کارت‌ها در چند هفته اخیر به دلیل اختلالات در شبکه تلفن همراه اول گفت: که به خاطر این اختلالات سیم کارت‌هایی سوخته باشد اگر گزارشی در این رابطه منتقل کنید بررسی می‌کنم.

وی ادامه داد: شبکه موبایل کشور در حال ارتقاء است در تلاشیم نسل دوم را به نسل 2.75 ارتقاء دهیم تا بتوانیم خدمات گسترده‌تری را بر روی این شبکه ارائه کنیم.

سلیمانی افزود: این شبکه بسیار گسترده است و از نظر جغرافیایی بیش از 15 هزار BTS در کشور داریم و با مشترکین 27 میلیونی ارتقای این شبکه از نسل دو به نسل 2.75 کار بسیار پیچیده‌ای است و طبیعی وقتی مساله ارتقا پیش می‌آید مقداری اختلال هم ایجاد شود که محققان و مختصصان کشور در حال تلاشند که این اختلالات را به حداقل برساند.

به گفته وی از سال گذشته این مساله ارتقاء شروع شده و در حال حاضر وارد اجراییات شده‌ایم. برنامه‌ریزی ما این بوده که تا شهریور امسال این مساله نهایی شود و بتوانیم سرویس‌ها را ارائه کنیم. امید است در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

  • ۸۷/۰۳/۲۹

نظرات  (۱)

  • اردستانی محمد رضا
  • 1- به این مدل خصوصی سازی درکشور ما امیدی نیست ، بلکه همه اینها فیلم است ، اگر واقعا اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده می شد وضع ما بهتر از این بود . 2- آقای دکتر سلیمانی اول دستور دهند خود همراه اول و سایر نهادهای دولتی پیامک هایشان را فارسی ارسال کنند بعد درخواست پاس داشتن فرهنگ فارسی را از مردم بنمایند . 3- اگر واقعا ایشان نگران نفوذ فرهنگ بیگانه هستند و ارق فارسی دارند هزینه ارسال پیامک فارسی را به 40 ریال کاهش دهند .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">