ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلیمانی: IT ایران 20 رتبه صعود می کند

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۷:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:اگر پیشرفت‌های جدید کشور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در فهرست اتحادیه جهانی مخابرات (آی.تی.یو ‪ (ITU‬ثبت شود،جایگاه ایران در این زمینه ‪ ۲۰‬رتبه صعود می‌کند.

دکتر "محمد سلیمانی" روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار "ایرنا" افزود:آمار وارقام جدیدی که نشانگر پیشرفتهای ایران در این زمینه است،در همایش وزیران فناوری اطلاعات (آی.تی ‪ (IT‬جهانی در کره جنوبی ارائه شده است.

این همایش از ‪ ۲۸‬تا ‪ ۳۰‬فروردین ماه امسال با حضور وزیران فناوری اطلاعات ‪ ۱۹‬کشور در کره جنوبی برگزار شد.

وی گفت: بحث عمده این همایش،یکپارچگی در خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات و پیش‌بینی برای برداشتن گامهای آینده در این زمینه بود.

سلیمانی که پس از همایش کره جنوبی هم اکنون به دعوت همتای مالزیاییش در "کوالالامپور" به سر می‌برد، افزود: در همایش کره جنوبی هر کشور گزارش خود را در زمینه‌هایی چون نسل آینده شبکه‌های مخابراتی ارائه داد.

وی گفت:ما هم گزارش خودمان را ارائه دادیم و کشورها دریافتند که ایران در زمینه فناوری اطلاعات و مخابرات رشد بسیار چشمگیر کمی و کیفی داشته است که از جمله آن افزایش ضریب نفوذ اینترنت به ‪ ۶۰‬درصد در طول یک سال و رساندن ضریب نفوذ تلفن همراه از ‪ ۱۰‬درصد به ‪ ۲۵‬درصد و تلفن ثابت به ‪۳۳‬ درصد بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:از آنجا که این آمار و ارقام جدید درباره کشور ما در آمارهای بین‌الملی ثبت نشده، دیداری با معاون دبیر کل اتحادیه جهانی آی.تی.یو ‪ ITU‬داشتیم و وی گفت که تلاش می‌کند آمار و اطلاعات مربوط به ایران در فهرست این اتحادیه ثبت شود.

سلیمانی درباره نتایج دیدارهایش در حاشیه این همایش نیز گفت که در دیدارش با وزیر ارتباطات کره جنوبی، طرف کره‌ای ابراز علاقه کرده است که کشورش در زمینه اپراتور سوم تلفن همراه در ایران که قرار است از فناوری نسل سوم تلفن همراه بهره بگیرد، سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود:با توجه به اینکه هم اکنون کره جنوبی در نسل ‪ ۳/۵‬تلفن همراه قرار دارد و برای ورود به نسل چهارم آماده می‌شود و از سوی دیگر ابهاماتی درمورد سرمایه‌گذاری در اپراتور سوم ایران وجود دارد، اعلام آمادگی "سئول" برای سرمایه‌گذاری در این اپراتور و اطلاعاتی که هیات ایرانی در همایش ارائه داد، بستر خوبی را فراهم می‌کند که کشورهای مختلف برای ورود به بازار "آی.سی.تی ‪ "ICT‬ایران اعلام آمادگی کنند.

وزیر ارتباطات گفت:نمایشگاه فناوری اطلاعات هم در جنب این همایش برگزار شد که از جمله نکات بارز آن نمایش تلفن همراه نسل چهارم بود که حجم وسیعی از این نمایشگاه به آن اختصاص یافته بود.

وی با بیان اینکه این نسل تلفن همراه در چند کشور به صورت پایلوت در بازار و زندگی مردم وارد شد، افزود: ویژگی مهم نسل چهارم تلفن همراه، پهنای باند وسیع و سرعت بسیار زیاد دسترسی به اطلاعات تا حدود ‪ ۱۰‬مگابیت در ثانیه در هر مکان و زمان است.

سلیمانی گفت: مشخصه مهم دیگر این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای تلاش برای آوردن آی.سی.تی ‪ ICT‬به سطح زندگی عادی مردم مانند کارهای معمولی درون خانه و از جمله در آشپزخانه‌هابود تا مردم بتوانند این کارها را به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه مخابراتی انجام دهند.

وی افزود: این فناوری جدید که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زندگی روزمره ایجاد می‌کند، هنوز تجاری نشده است که اگر بزودی این امر صورت گیرد، بحدی ارزان می‌شود که قابل استفاده عموم باشد.

وزیر ارتباطات گفت:همچنین تحولات دیگری در زمینه پیشرفتهای وسایل اداری و خانگی آی.تی ‪ IT‬در این نمایشگاه عرضه شد که عمده آنها نمایشگرهای رایانه با ابعاد بزرگ چند متری و با حالت سینما با کیفیت و قدرت تفکیک پذیری بسیار خوب بود که این فناوری هم‌اکنون تجاری شده و قیمتش در حدی است که شماری بتوانند آن را تهیه و استفاده کنند.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">