ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنگ‌اندازی‌های شرکت مخابرات زنجان انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم از زنجان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: از 712 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان فقط 82 روستا نیازمند بهبود اینترنت و 34 روستا نیاز دسترسی به اینترنت دارند. 

وی ادامه داد: برای ارتقا 116 روستا (84 روستا نیازمند بهبود کیفیت و 34 روستا نیازمند دسترسی به اینترنت) اپراتور ایرانسل باید 40 سایت جدید و اپراتور همراه اول 53 سایت جدید احداث کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: البته در شهرها خود اپراتورها هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند چرا که صرفه اقتصادی دارد ولی برای احداث سایت‌های جدید برای اینترنت روستاییان، این دولت است که باید هزینه را به اپراتورها پرداخت کند‌. در شرایط فعلی احداث هر سایت جدید حدود 4 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

 

پروژه فیبر نوری روستایی

وی در ادامه گریزی به موضوع مهم فیبر نوری روستایی زد و گفت: در سال گذشته جمعاً 162 کیلومتر فیبر نوری در منطقه نیک‌پی - ماهنشان؛ آب‌بر - گیلوان در شهرستان طارم و همینطور خیرآباد به روستای آغزوج از توابع شهرستان سلطانیه کشیده شد. هدف‌گذاری شده است در سال جاری 250 کیلومتر دیگر در برخی مناطق شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم اجرایی شود.

توکلی ابراز کرد: هدف‌گذاری شده است تا پایان سال 1406 جمعاً به طول 850 کیلومتر فیبر نوری روستایی کشیده شود‌. مجری این طرح اداره کل ارتباطات و پیمانکار پروژه شرکت مخابرات است.

نهضت ملی فیبر نوری شهرها

وی در ادامه به موضوع مهم طرح نهضت ملی فیبر نوری شهرها اشاره کرد و گفت: تا سال 1404، باید 80 درصد خانوارهای شهری و مشاغل به فیبر نوری متصل شوند‌. طبق قانون، باید فیبر نوری تا 300 متری منازل کشیده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از سال گذشته این نهضت توسط وزیر ارتباطات در زنجان کلنگ‌زنی شد و شهرداری زنجان بیشترین همکاری را داشته است.

 

20 درصد شهر زنجان زیر بار فیبر نوری قرار می‌گیرد

وی عنوان کرد: پروژه فیبر نوری در شهر قیدار و خرمدره تقریباً به اتمام رسیده و به زودی زیر بار خواهد رفت. در شهر زنجان هم این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت قرار است 20 درصد شهر زنجان زیر بار فیبر نوری قرار بگیرد‌.

توکلی با ابراز تأسف از عقب ماندگی پروژه در شهر ابهر گفت: متأسفانه از سال گذشته شهر ابهر درگیر عزل و نصب‌های شهرداری است و این پروژه دو هفته گذشته اجرایی شد‌. تأخیر در اجرای این پروژه به بلاتکلیفی به شهرداری ابهر مربوط می‌شود و متأسفانه این عزل و نصب‌ها عواقبش به مردم ابهر تحمیل شد.

 

سنگ‌اندازی مسئولان شرکت مخابرات زنجان

وی با بیان اینکه از یک و نیم سال گذشته اجرای این پروژه به مخابرات زنجان پیشنهاد شد ولی آن‌ها قبول نکردند گفت: حالا که یکی از اپراتورها اجرای این پروژه را بر عهده گرفته است ، مسئولان مخابرات زنجان سنگ‌اندازی می‌کنند.

توکلی گفت: در حال حاضر یکی از شرکت‌های اپراتور همکاری خوبی با شهرداری در راستای اجرای فیبر نوری دارند و واقعیت این است تا 10 سال آینده هیچ سودآوری برای این شرکت اپراتور ندارد ولی در آینده از لحاظ مالی خوب است. حال مشخص نیست چرا مسئولان مخابرات زنجان در این زمینه سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر زنجان 60 زون دارد، آقایان مخابرات یکی از مناطق را انتخاب کنند تا فیبر نوری بکشند. چرا دقیقاً در مناطقی که بخش خصوصی وارد شده دقیقاً مخابرات تمایل به کشیدن فیبر نوری دارد؟ حتی در شهرهایی مثل سلطانیه و حلب هم به این شرکت تکلیف شده تا فیبر نوری بکشند چرا در این شهرها ورود نمی‌کنند؟

توکلی تاکید کرد: ما نماینده دولت هستیم و در هیچکدام از پروژه‌ها ذینفع نیستیم‌‌؛ برای ما خدمت‌رسانی به مردم اهمیت دارد و اجازه نخواهیم داد پروژه‌ها بخاطر سنگ‌اندازی شرکت مخابرات زنجان توقف کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">