ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سه سند توسعه فاوا در آموزش و پرورش

| سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، تاریخچه فناوری اطلاعات در این وزارتخانه را تشریح کرد.

به گزارش فارس، محمدحسین سلیمی جهرمی امروز در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در سالن مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگون و مخاطبان مختلفی مانند دانش‌آموز، معلم، کارکنان اداری و اولیا دانش‌آموزان در ارتباط است که به عنوان دستگاه پیشرو و از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

وی افزود: در آموزش و پرورش از سال 1370 و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه (نیم سالی واحدی)، فناوری اطلاعات وارد حیطه آموزش و پرورش شد و از سال 1371 در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده شد و از سال 1372 به بعد در حیطه پرسنلی از تکنولوژی تحت DOS و آفلاین بهره برده شد.

سلیمی جهرمی با بیان اینکه در طی 23 سال گذشته فعالیت‌های آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی، رشد کرده است، خاطر نشان کرد: از سال 1384 به بعد که وارد فضاهای جدی‌تر دولت الکترونیک شدیم، آموزش و پرورش هم اقدام به تدوین سند توسعه فاوا کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش گفت: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی (حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری) و سند توسعه فاوا به عنوان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی در خصوص نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش عنوان کرد: باید در 5 حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی آموزش و پرورش به توسعه فناوری توجه کنیم.

سلیمی جهرمی با اشاره به ایجاد شبکه ملی مدارس (رشد) در آموزش و پرورش گفت: در شبکه ملی مدارس یک فضای الکترونیکی یاددهی و یادگیری ایجاد شد که در آن می‌توان به متن الکترونیک کتب درسی، نرم‌افزارهای آموزش چند رسانه‌ای، انجمن‌های گفت‌وگو، پایگاه‌های مدارس و آموزش و پرورش، رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">