ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سومین ماهواره نسل جدید GPS آمریکا به فضا رفت

| چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت فضایی اسپیس ایکس دیروز سه‌شنبه سومین ماهواره نسل جدید سیستم موقعیت‌یابی جهانی (جی.پی.اس) را  از فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب کرد. 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، راکت فالکون ۹ ساعت ۴:۱۰ دقیقه بعدازظهر به وقت شرق آمریکا از مجموعه ۴۰ ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در آمریکا به آسمان پرتاب شد. مرحله اول این راکت تقویت کننده که احتمالا دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت، با موفقیت روی کشتی اسپیس ایکس به نام Just Read the Instructions (فقط دستورالعمل‌ها را بخوانید) در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این ماهواره که GPS III SV۰۳ نام دارد، یک ساعت و ۲۹ دقیقه بعد از پرتاب در مدار طراحی شده خود مستقر شد؛ این ماهواره برای تقویت و به‌روزرسانی شبکه سیستم موقعیت یابی جهانی (جی.پی.اس) که در حال حاضر دارای ۳۱ ماهواره در مدار متوسط زمین است، به فضا ارسال شد. این در حالی است که هدف نیروی فضایی آمریکا این است که با بازنشسته شدن ماهواره های جی.پی.اس قدیمی شمار این ماهواره را در حدود ۲۴ ماهواره نگاه دارد.  

«سیوا بهادر» مهندس اسپیس ایکس گفت: این شرکت فضایی هر دو نیمه دماغه راکت فالکون ۹ را با صید از اقیانوس اطلس بازیابی خواهد کرد. این پرتاب به مدت ۱۵ دقیقه به دلیل بادهای شدید در ارتفاع بالا که می‌توانست راکت فالکون ۹ را متوقف سازد، به تاخیر افتاده بود.

نیروی فضایی آمریکا به دلیل نگرانی در مورد سلامتی خدمه پرتاب در میانه همه گیری ویروس کرونا، این پرتاب را از ماه آوریل به تأخیر انداخته بود. این سیستم جی.پی.اس ارتش، همچنین توسط غیرنظامیان برای هدایت ابزارهایی که به طور روزمره از آنها استفاده می کنند، مانند «گوگل مپ» و «سرویس یاب سوار شدن به اوبر» مورد استفاده قرار می گیرد. 

نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که به رغم تاخیر ایجاد شده در پرتاب این ماهواره یاده شده، سیستم جی.پی.اس همچنان قوی و کاملا عملیاتی است.

  • ۹۹/۰۴/۱۱

GPS

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">