ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیستم احراز هویت استرالیا مختل شد

| سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

تعدادی از محققان امنیت سایبری در استرالیا به دولت این کشور هشدار داده‌اند که سیستم تأیید و شناسایی هویت دیجیتال آن دچار نقص‌های جدی امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، ونسا تاگ و بن فرنگلی پژوهشگران استرالیایی می‌گویند موفق به شناسایی آسیب پذیری در سیستم myGovID شده‌اند که توسط دولت این کشور برای ارائه خدمات دولت الکترونیک به مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این خدمات می‌توان به پرداخت مالیات اشاره کرد.

مشکل یادشده سوءاستفاده از وب سایت‌های آلوده ثالث، برای دسترسی به اطلاعات لاگین myGovID و ورود به حساب کاربری فرد قربانی را در هر وب سایتی ممکن می‌سازد. دولت استرالیا و اداره مالیات این کشور تا به امروز از رفع نقص یادشده خودداری کرده‌اند.

در عین حال آژانس تحول دیجیتال استرالیا که مسئول رفع مشکلات فنی در این زمینه است نیز نتوانسته مشکل یادشده را برطرف کند. این نگرانی وجود دارد که در صورت تداوم مشکل یادشده امنیت و حریم شخصی میلیون‌ها استرالیایی که از این خدمات استفاده می‌کنند، به خطر بیفتد.

کارشناسان امنیتی معتقدند سیستم myGovID قابل اصلاح نبوده و باید به طور کامل کنار گذاشته شده و از نو طراحی شود. همچنین این کار باید توسط افرادی صورت بگیرد که درک کاملی از طراحی پروتکل‌های امنیتی و شیوه‌های مقابله با سرقت هویت داشته باشند.

  • ۹۹/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">