ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر ارشد اجرایی هواوی طی مصاحبه ای ادعا می کند سیستم عامل هارمونی او اس تا ۲ دو سال دیگر می تواند با «آی او اس» اپل رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا،  در اوایل سال جاری میلادی وزارت بازرگانی آمریکا هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و آن را متهم به جاسوسی کرد.

 به موجب این اقدام  رابطه شرکت های آمریکایی با هواوی تحت تاثیر قرار گفت. به این ترتیب شرکت هواوی اجازه نداشت با گوگل همکاری کند و از سیستم عامل و اپلیکیشن های آن استفاده کند. به همین دلیل هواوی اعلام کرد  سیستم عامل مخصوص خود به نام « هارمونیOS» را روی موبایل هایش استفاده خواهد کرد.

این درحالی است که بعدا مشخص شد هواوی از سال ۲۰۱۲ میلادی به طور مخفیانه روی یک پروژه OS فعالیت می کرده است. در حالیکه طبق گزارش های مختلف هواوی نخستین موبایل هوشمند مجهز به هارمونیOS را تا پایان سال به بازار عرضه می کند، این شرکت جدیدترین سری موبایل های خود (میت۳۰) را با کمک ASOP( پروژه منبع باز اندروید) به بازار عرضه کرد.  البته این موبایل ها از سرویس های گوگل پلی پشتیبانی نمی کنند.

با این وجود سیستم عامل هارمونیOS  روی سیستم های دیگر این شرکت مانند تلویزیون های برندHonor عرضه شدند. درهمین راستا به تازگی متن مصاحبه رن ژنگفی با نشریه فورچون منتشر شده است. او طی این مصاحبه ادعا کرده سیستم عامل ساخت این شرکت(یا همان هارمونیOS )تا ۲ سال دیگر می تواند با رقبای بزرگی مانند iOS اپل رقابت کند.

او در این باره گفت: فکر می کنم این فرایند کمتر از ۲تا ۳سال طول بکشد. من رهبری شرکت را برعهده دارم و باید درباره بیان بازه زمانی دقیق کمی محتاطانه صحبت کنم. درغیر این صورت فشار زیادی به کارمندانم وارد می کنم.

 در ادامه این مصاحبه ژنگفی به پیش بینی کاهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد فروش به دلیل عدم دسترسی به سرویس های گوگل در محصولات این شرکت اشاره کرد.

به نظر می رسد هواوی به سیستم عامل ابداعی خود اعتماد بسیار زیادی  دارد.

  • ۹۸/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">