ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه شتاب مختل شد

| شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ | ۱ نظر

شبکه شتاب در روزهای پایانی سال باز هم کم آورد و برای بسیاری از شهروندان که پر مشغله ترین روزهای سال را سپری می کنند مشکلات متعددی را ایجاد کرد.

روز پنج شنبه (18 اسفند) و همزمان با واریز یارانه های نقدی شبکه شتاب بامشکلات عدیده ای مواجه شد به نحوی که دستگاه های کارت خوان و پوز قادر به برقراری ارتباط با شبکه نبوده و مردم را سرگردان کرد.

مرتضی یکی از فروشندگان مانتو خیابان سرسبیل(رودکی) که به شدت از این قطعی ناراضی بود گفت: این روزها پرفروش ترین روزهای کار ماست، از صبح تا حالا چند مشتری را به دلیل قطعی شبکه شتاب از دست داده ام. معلوم نیست دوباره برگردند یا نه ! چه کسی خسارت مرا جبران می کند؟

چند قدم آن طرف تر صف طویلی از مردم برای دریافت وجه نقد تشکیل شده. یکی از حاضران در صف طویل بانک ملی به خبرنگار ما گفت: اینجا یک مرکز خرید است بعد از چند وقت فرصت کردم در این روز پایان هفته برای خرید مراجعه کنم، اما هر مغازه ای که می روم فروشنده کالا را بسته بندی می کند همینکه کارت را نشانش میدهم با ناراحتی می گوید شتاب قطع است و سر تکان می دهد. آمدم پول نقد بگیرم با این صف چندین متری مواجه شدم!!فکر می کنم تا بتوانم پول بگیرم فروشگاه ها تعطیل کنند.

وی می افزاید: هی تبلیغ می کنند از حمل پول خودداری کنید , هزاران جایزه برای استفاده کنندگان کارت خوان در نظر گرفته اند و بانکداری الکترونیک را ترویج می کنند. اما به عمل که می رسد شتاب مثل هر سال کم می آورد! اینکه در روزهای معمولی شتاب فعال باشد و خدمت رسانی کند هنر نیست مهم آن است که در روزهای شلوغ سال که همه کار دارند شتاب به کمکمان بیاید که متاسفانه تنها برمشکلات می افزاید.

ندا که روسری فروشی معروفی در خیابان سرسبیل را اداره می کند می گوید: از صبح کارم شده بگویم شرمنده ام! دیگر حتی رویم نمی شود به چشمان مشتریان نگاه کنم، فقط می گویم شتاب قطع است. زیان و ضررش مهم نیست، مشتری ها ناراضی بیرون می روند برای خیلی ها قابل قبول نیست که مشکل از بانک است و تصور می کنند ما نمی خواهیم کارت بکشیم.

نرگس در ایستگاه مترو به نظر شاکی می آمد. سر صحبت را باز کردم معلوم شد بعد ازمدت ها موفق شده از مدیر بداخلاقش! مرخصی بگیرد، اماچون پول نقد همراه نداشته هیچ چیز نتوانسته بخرد و خیلی ناراحت بود.

قطعی شتاب اتفاق جدیدی نیست و هر از چند گاهی رخ می دهد اما مسئولان کمتر توجه دارند که هر بار قطعی این سیستم چه خسارات جبران ناپذیری می تواند به بار آورد.

به گزارش بانکی دات آی آر, تصور نکنید که اینترنت بانک اوضاع بهتری دارد, برای یک موجودی گرفتن ساده تقریبا سه دفعه باید وارد صفحه اینترنت بانکتان شوید و آخر سر هم اگر شانس بیاورید به قیمت سفید شدن یکی از شاخه های مو هایتان می توانید موجودی بگیرید!!

اینکه بگوییم همه چی آرام است و مشکلی نیست شاید در ظاهر ساده ترین راهکار باشد، حتی می توان مردم را به صبوری بیشتر فرا خواند اما آیا به راستی این استراتژی ها مشکلی را برطرف خواهد کرد.

واقعا چه کسی خسارت مالی صاحبان مشاغل و خسارت وقت خریداران را جبران می کند؟

  • ۹۰/۱۲/۲۰

نظرات  (۱)

همه چی آرومه من چقدر خوشحالم من هم امروز کلی مشتری هامو از دست دادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">