ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرط رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی پابرجاست

| سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا فراجا درباره رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی گفت: این اقدام در حوزه حاکمیت و کلان کشور تصمیم‌گیری می‌شود اما مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی پلتفرم‌های خارجی در همه کشورهای دنیا یک پیش نیاز اصلی برای فعالیت آنها است.
سردار وحید مجید در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به اینکه رفع فیلترینگ نیازمند چه پیش‌نیازهایی در جلوگیری از ناامنی است، افزود: فعالیت پلتفرم‌های خارجی در همه کشورها به خصوص کشورهای توسعه‌یافته مبتنی بر پذیرش قوانین داخلی و حاکم کشور مقصد است.

وی با بیان اینکه موضوع رفع فیلتر خارج از وظایف پلیس است و پلیس نظری به جز قانون در این باره ندارد، ادامه داد: طبیعتاً فیلتر برخی از پلتفرم‌ها ناشی از مسئولیت‌ناپذیری و عدم تبعیت از قوانین و حاکمیت حقوقی جمهوری اسلامی بوده و رفع آن نیز نیازمند تبعیت از قوانین داخلی است.

سردار مجید تاکید کرد: مدیریت و استقلال ۲ اصل اساسی در حکمرانی سایبری است و در همین ارتباط نیز پذیرش قواعد سایبری برای فعالیت سکوها در کشور مقصد الزامی است.

به گفته این مقام ارشد پلیس سایبری کشور، برخورداری از نمایندگی پلتفرم‌های خارجی در کشور از پیش نیازهای اصلی فعالیت قانونی است.

وی با بیان اینکه پلتفرم‌ها و سکوهای مجازی با زندگی شخصی و عمومی مردم ارتباط دارند، افزود: در صورت هرگونه ایجاد خلل ناشی از جرایم، شهروندان باید موضوع را از نمایندگان سکوها پیگیری و برای حل مشکل اقدام کنند؛ بنابراین تبعیت از قانون نخستین و حیاتی‌ترین اقدام برای فعالیت سکوهای خارجی در ایران و هر کشور دیگری است.

  • ۰۳/۰۵/۳۰

فیلترینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">