ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های خصوصی خدمات رایانه‌ای در سال گذشته حدود دو هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ناخالص داشتند که بیش از ‪ ۷۰‬درصد آن سهم مازاد عملیاتی بوده است.

به گزارش روز شنبه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، طبق نتایج بررسی آماری که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص خدمات شرکت‌های رایانه‌ای بخش خصوصی و فعالیت‌های وابسته به آن در سال ‪ ۱۳۸۴‬منتشر کرده، ‪ ۶۱۴‬باب شرکت خدمات رایانه‌ای متعلق به بخش خصوصی طی این سال در سراسر کشور فعالیت می‌کردند که حدود دوهزار و دو میلیارد ریال ارزش افزوده ناخالص داشتند.

همچنین ‪ ۲۶/۴‬درصد از این ارزش افزوده معادل ‪ ۵۲۷‬میلیارد و ‪ ۶۳۰‬میلیون ریال سهم مزد و حقوق و بیمه پرداختی و ‪ ۷۳/۶‬درصد بقیه یعنی یک هزار و‪۴۷۴‬ میلیارد ریال سهم مازاد عملیاتی بوده است.

تعداد ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۶۱۷‬نفر طی سال گذشته در این رشته از خدمات فعالیت داشتند که ‪ ۱۱‬هزارو ‪ ۱۷۵‬نفرشان مزدبگیر و یک هزار و ‪ ۴۴۲‬نفر بقیه مالکان و شرکا بودند.

میزان تشکیل سرمایه از سوی بخش خصوصی در رشته خدمات رایانه‌ای درسال ‪،۸۴‬ ‪ ۱۴۵‬میلیارد و ‪ ۹۹۸‬میلیون ریال بود و ‪ ۵۲۷‬میلیارد و ‪ ۶۳۰‬میلیون ریال بابت مزد و حقوق و بیمه کارکنان مزدبگیر آنها پرداخت شد.

کل ارزش ستانده‌های شرکت‌های خدمات رایانه‌ای بخش خصوصی در سال ‪ ،۸۴‬بالغ بر دو هزار و ‪ ۶۴۷‬میلیارد ریال و کل ارزش داده‌هایشان ‪ ۶۴۵‬میلیارد و ‪۶۸۰‬ میلیون ریال بود که در بین اجزای تشکیل‌دهنده داده‌ها بیشترین مبلغ ‪۴۹۲‬ میلیارد و ‪ ۸۵‬میلیون ریال به هزینه خرید قطعات و کمترین مبلغ ‪ ۲۲۳‬میلیارد و ‪ ۵‬میلیون ریال به سوخت مربوط می‌شد.

  • ۸۵/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">