ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شماره تلفن‌های اضطراری باید ادغام شود

| شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: در بسیاری از نقاط دنیا مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می‌گیرند اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در همایش امنیت، سلامت و ایمنی اظهار کرد: زیرساخت‌های شهر نیاز به توجهات بیشتری دارد و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها کنار هم قرار بگیرند و کمک کنند تا حوادث از سه بعد ایمنی، امنیتی و سلامت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: در بسیاری از نقاط دنیا مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می‌گیرند اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده و به نظرم وقت آن رسیده که در تهران این اتفاق روی دهد.

وی گفت: قرار گرفتن سازمان‌ها و نهادهای مختلف کنار یکدیگر منجر به هم افزایی می‌شود و نباید فکر کنیم اگر سازمان‌ها در حوادث با هم ادغام شوند و در کنار یکدیگر قرار گیرند منجر به تداخل در انجام وظایف شأن می‌شود.


واکنش پلیس به درخواست تجمیع شماره‌های اضطراری
فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به درخواست تجمیع شماره تماس‌های اضطراری در شهر تهران گفت: بسیاری از کشورهای جهان این کار را انجام داده‌اند و در کشور ما نیز این موضوع دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت و سلامت که پیش از ظهر امروز در مقر مرکز فاتب برگزار شد، گفت: امروز در همایش دستگاه‌های مختلفی نظیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس تهران، هلال احمر و ... حضور داشتند. این دستگاه‌ها در بسیاری از ماموریت‌ها و به خصوص حوادث در کنار پلیس هستند و هماهنگی خوبی نیز میان ما وجود دارد.

رحیمی درباره درخواست مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای تجمیع شماره‌های اضطراری و امدادی در پایتخت گفت: دربسیاری از کشورهای جهان این اتفاق رخ داده و شماره تلفنی یکسان برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه ایجاد شده است. در کشور ما نیز این موضوع دنبال می شود و تا جایی که من اطلاع دارم مقدمات آن فراهم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این موضوع بالاخره باید انجام شود، گفت: به عنوان مثال همین حالا هم ما تماس‌هایی با سامانه ۱۱۰ داریم که شهروندان از قطع شدن گاز یا مشکلاتی که در پی بارش برف و ... ایجاد شده، خبر می‌دهند. حدود نیمی از تماس‌ها با مرکز۱۱۰ ما در تهران ارشادی و هدایتی است و این یعنی موضوع ربطی به پلیس ندارد و جزو فوریتهای انتظامی نیست اما ما به این موارد نیز رسیدگی می کنیم.

  • ۹۹/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">