ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شما کارت رو انجام بده لطفا!

| شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

چند سالی هست که ما یه اصطلاح تماشاگر‌نما داریم که خب طعنه به آدمایی هست که در ابتدا واقعا برای تماشای بازی فوتبال اومدن، اما اعصابشون که خورد می‌شه و دستشون به داور نمی‌رسه و از گفتن شیر سماور هم دلشون خنک نمی‌شه، شروع می‌کنن به پرتاب بمب و سنگ و چوب و شیشه آب و خلاصه صندلی زیر خودشون به سمت وسط زمین. از این لحظه به بعد تبدیل می‌شن به یک تماشاگرنما.

معادل تماشاگرنما به حوزه‌های دیگه هم سرایت کرد و تو فرهنگ اصطلاحات کشور رایج شده.

حالا چند وقتیه ما با یه سری مسوول روزنامه‌نگارنما، منتقدنما و مخالف‌نما مواجه هستیم که برای خودشون یه پدیده هستن و میشه اسمشون رو گذاشت مسوول‌نما!

طرف راه افتاده صبح تا شب تو رسانه‌ها، سایت‌ها، تلگرام، توییتر برای ما تریپ مخالف برداشته و به زمین و زمان نقد می‌کنه و تیکه می‌ندازه، یه سری فالوئرنما هم که در واقع نوکران آقای رییس هستن، در پوشش فالوئر راه می‌افتن این اظهارات اربابشون رو بلافاصله یه سری کادر گل و بلبل میذارن کنارش و یه عکس قاطع از رییس هم میذارن بالای متن و دورشم طلاکوبی کردن. بعد هم کار مالوندن و چپوندنشون به بقیه ملت شروع می‌شه.

بعد این وسط یکی هم که صداش در میاد که ای بابا اینکارا چیه؟ این آقا خودش مسوول این بخش هست، نوکرا سریع از در و دیوار مثل چماق‌کشا می‌ریزن رو سر طرف که درست حرف بزن، ایشون شجاعت داره، همین که صدای درد مردم رو به گوش بقیه می‌رسونه چیز کمی نیست و یه سر و گردن از بقیه مسوولان بالاتره!

این وسط من موندم که میون این همه رسانه و کانال و شبکه و روزنامه‌نگار که سال‌هاست دارن از صبح تا شب مشکلات مردم و کشور رو می‌گن، دیگه مسوولی که تریپ مخالفت برداشته رو کجای دلم بذارم.

خلاصه حرف اینه که آقای مسوول محترم، همه نوکرا و چاکرات قربون عکسای یهویی و بی‌خبر که مثلا از خستگی خوابیدی و حواست نبوده ازت گرفتن و میلیون میلیون تصادفی سر از شبکه‌های اجتماعی در میاره، برن، بابا آره می‌دونیم تو هم شب که می‌خوابی مثل بقیه مردم پیژامه پاته و با کت شلوارت نمی‌خوابی، می‌دونیم تو هم مثل بعضی از مردم ماشین و موتور داری، می‌دونیم تو هم مثل بقیه مردم غذا می‌خوری، لباس آستین‌کوتاه داری، زن داری، بچه داری، فوتبال می‌بینی، دستشویی می‌ری، سر جدت دست از این کارات بردار و شما کارت رو انجام بده لطفا!

غر زدن و نقد و مخالفت رو بذار برای همون مردم. ملت خودشون دارن تو مشکلات دست و پا می‌زنن و شما حرف بزنی یا نزنی و عکس از زندگی روزانت بذاری یا نذاری، نه خودتو شبیه مردم نشون دادی نه باری از دوش مردم برداشتی. شما کارت رو انجام بده لطفا! مرسی، اه.

عزت زیاد

آق فری

  • ۹۸/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">