ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه در شهر تهران با رأی مثبت اکثر شورای شهری‌ها به تصویب رسید و مدیریت شهری خیز تشکیل شهرک‌های استارتاپی را برداشت.

به گزارش فارس، در صحن امروز شورای شهر بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه در پایتخت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران به عنوان موافق اجرای این طرح گفت: همه کشورهای سرآمد به اقتضای توسعه، اقدام به ایجاد شهرک‌های استارتاپی کردند و ما نیز بر اساس تجربه جهانی حرکت به سمت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را باید هر چه بیشتر مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ یک از مناطق کلانشهرها بدون تشکیل این شرکت‌ها و تجمع آنها آینده‌ای نخواهند داشت همچنین بر اساس آمارها بیش از 19 هزار شرکت خدماتی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که پراکنده هستند و 407 هکتار زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

ناهید خداکرمی نیز عضو دیگر شورای شهر تهران به عنوان مخالف اجرای این طرح گفت: با یک فوریت این مسأله مخالفم چرا که به نظرم این قضیه تهران را تکه تکه می‌کند و اگر وقت و زمان کافی داشته باشیم می‌توانیم یک شهرک استارتاپی را در نظر گیریم.

وی گفت:‌دنیا به سمت یکپارچگی و حفظ منابع پیش می‌رود بنابر این باید به نظرم باید این طرح به صورت عادی و نه فورتی بررسی شود تا بتوانیم یک پردیس را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

سرانجام این طرح یک فوریتی با 16 رأی موافق در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">