ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت آمریکا از ۷ ایرانی به اتهام هک

| پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت دادگستری آمریکا با ارائه کیفرخواستی علیه هفت ایرانی مدعی شد که این افراد مجری حملات سایبری به ده‌ها بانک آمریکایی بوده و همچنین سعی کرده‌اند که کنترل یک سد کوچک در ایالت نیویورک را در اختیار بگیرند.

دادستان‌های آمریکایی اسامی این افراد را که مدعی شده‌اند برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار کرده‌اند احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوه، امید جعفرنیا، سینا قیصر، نادر سعیدی و صادق احمدزادگان معرفی کرده‌اند.

در این کیفرخواست حملات هکری به‌طور مستقیم به ایران نسبت داده خواهند شد، اما اسامی بانک‌ها به‌دلیل نگرانی از تلافی‌جویی اعلام نخواهد شد.

پیشتر یک منبع آشنا با موضوع در گفتگو با رویترز اعلام کرده بود: اگرچه انتظار می‌رود کیفرخواستی برای هک سیستم‌های کامپیوتری سد بومن در نیویورک منتشر شود، اما این عملیات بخشی از حملاتی است که بر اساس کیفرخواست گسترده‌تر از آن چیزی است که قبلاً قلمداد می‌شد.

به گزارش تسنیم به‌گفته این منبع هک سد همزمان با حملات سایبری به چندین نهاد مالی آمریکایی بود. کارشناسان امنیت سایبری مدعی هستند این حملات نیز توسط هکر‌های ایرانی علیه بانک آمریکا،‌ جی‌پی‌مورگان چیس، کاپیتال وان، پی‌ان‌سی فایننشال سرویس و بانک سان‌تراست انجام شده‌اند.

هکرها در حین نفوذ به سیستم‌های سد سعی نکردند کنترل عملیاتی دروازه‌های آب این سد را در اختیار بگیرند و بازرس‌ها معتقدند هکرها تنها در صدد آزمایش توانمندی‌های‌شان بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">