ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت از متا به دلیل جمع آوری غیر قانونی داده

| يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

شکایت گروهی علیه شرکت متا و بیمارستان های آمریکا تنظیم شده که در آن ادعا می شود این سازمان ها داده های بیماران را غیر قانونی جمع آوری می کنند و آن ها را مورد هدف تبلیغات مزاحم قرار می دهند.
به گزارش سایبربان؛ شکایت گروهی علیه متا، مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا/سانفرانسیسکو و بنیاد پزشکی دیگنیتی سلامت آمریکا در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا تنظیم شده است. در این داد خواهی شاکیان مدعی هستند که سازمان های نام برده به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری داده های حساس مراقبت های سلامت بیماران می کنند و سپس آن ها را تحت بمباران تبلیغاتی قرار می دهند.

این ردیابی و جمع آوری داده در پورتال های پزشکی و پشت دیوارهای لاگین اتفاق می افتد. بیماران در این پورتال ها اطلاعات حساسی مانند وضعیت جسمانی، پزشکان، درمان های تجویز شده و... را وارد می کنند. 

طبق این درخواست دادخواهی، بیمارستان ها و متا هیچ کدام بیماران را از جمع آوری داده هایشان مطلع نکرده بودند و کاربران از این موضوع رضایت نداشتند. 

شاکیان هنگامی متوجه این نقض حریم خصوصی شدند که پلتفرم شبکه اجتماعی فیسبوک شروع به هدف قرار دادن بیماران با استفاده از تبلیغات مرتبط با شرایط پزشکی آن ها کرد. 

متا پیکسل بخشی از یک کد محسوب می شود که به منظور کمک به پروفایل سازی بازدید کننده، جمع آوری داده و تبلیغات مزاحم می تواند به هر وبسایتی تزریق شود. 

این جمع آوری داده برای تمامی کاربران اتفاق می افتد حتی در صورتی که آن ها حساب فیسک بوک هم نداشته باشند این موضوع صادق خواهد بود!

از آن جایی که متا پیکسل بر روی سایت های متعددی نصب می باشد، کاربران با تبلیغات به خصوصی در موقعیت های اینترنتی متعددی ردیابی می شوند و مورد هدف قرار می گیرند. 

طبق  بررسی های اخیر مارک آپ، متا پیکسل در 80 هزار وبسایت معروف از جمله چندین کلینیک ضد سقط جنین و ارائه دهنده خدمات درمانی یافت شده است. 

در دادخواهی ادعا شده که کد ردیابی متا در 33 وبسایت 100 بیمارستان برتر آمریکا موجود است. این 33 بیمارستان تنها در سال 2020 بیش از 26 میلیون بیمار را پذیرش کرده اند.

هر بار که فردی روی دکمه ای کلیک می کند تا با پزشک قرار ملاقات بگذارد، بسته ای از داده ها را به فیس بوک ارسال می کند. داده ها با یک آدرس IP مرتبط می شوند – شناسه ای که مانند آدرس پستی یک رایانه است و معمولاً می تواند با یک شخص یا خانواده خاص مرتبط شود – یک رسید صمیمی از درخواست ملاقات فیس بوک ایجاد می کند.

  • ۰۱/۰۵/۰۹

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">