ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت از گوگل به علت نقض حریم شخصی

| جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل حتی در صورت خاموش کردن جی پی اس گوشی باز هم موقعیت مکانی کاربران را ردگیری می کند و همین امر دستمایه شکایت از این شرکت بوده است.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، مقامات محلی در ایالت آریزونای آمریکا شکایتی را بر علیه گوگل تقدیم دادگاه کرده اند و این شرکت را به کلاهبرداری و فریب کاربران متهم کرده اند.

در این شکایت که توسط مارک برنوویچ دادستان کل آریزونا به دادگاه تقدیم شده، چنین استدلال شده که گوگل همیشه موقعیت مکانی کاربران را ردگیری می کند و حتی اگر آنها سیستم موقعیت یابی مکانی گوشی را خاموش کنند، گوگل باز هم از این کار دست برنمی دارد.

طرح این شکایت حاصل تحقیقی دوساله در مورد عملکرد گوگل است و نشان می دهد در شرایطی که کاربران گوگل تصور می کنند در صورت خاموش کردن جی پی اس از ردگیری توسط این شرکت مصون هستند، اما حقیقت غیر از این است.

در شکایت یادشده تصریح شده که جلوگیری از ردگیری کاربران توسط گوگل تقریبا غیرممکن است و این شرکت با نقض حریم شخصی افراد و بدون رضایت و اطلاع افراد چنین کاری می کند. گوگل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

  • ۹۹/۰۳/۰۹

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">