ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم گفت: از ۱۱ سایت که مربوط به موسسات متخلف علمی بودند، شکایت کرده ایم که به زودی فیلتر خواهند شد.

حسین آقابابایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره موضوع تخلف علمی موسسات غیرمجاز به ثبت شکایت جدیدی اشاره کرد و گفت: ما به تازگی شکایت جدیدی را از برخی سایت های متعلق به موسسات غیر مجاز، در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و درخواست فیلترینگ آنها را ارائه کرده ایم.

وی افزود: در همین راستا مقام قضایی دستور مسدود شدن این ۱۱ سایت را صادر کرده که طبق اطلاعات ما یکی از این سایت ها فیلتر شده و مابقی نیز احتمالا طی روزهای آینده، مسدود خواهند شد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری مشخصا به شکایت از یکی از سایت های خرید و فروش اشاره کرد و گفت: در گزارش اخیر ما به دادسرای فرهنگ و رسانه، اولین موردی که درخواست برخورد و فیلترینگ را داشتیم، سایت مربوط به خرید و فروش بوده که البته هنوز دستور مسدود شدن آن صادر نشده است.

آقابابایی با بیان اینکه این موسسات متخلف همواره در حال به روز شدن در فضای مجازی هستند، ادامه داد: از آنجا که چنین موسساتی دائما با تغییر اسم و عنوان و نیز شیوه تبلیغاتی شان، در حال جابجایی هستند، لذا ما نیز طبیعتا مرتب در حال رصد آنها بوده و معمولاً در بازه های زمانی یک یا دو ماهه، موارد تخلف را با طرح شکایت و تشکیل پرونده جدید، ضمیمه پرونده های قبلی می کنیم.

مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: از طرفی اقداماتی هم در دانشگاه ها در شرف انجام است؛ دانشگاه ها اطلاعات تکمیلی را درباره موسساتی که از آنها شکایت شده از ما درخواست کرده اند و ما در پاسخ، مدارکی که حاکی از تقلب است مثل؛ قراردادهایی که ما از این موسسات بدست آوردیم یا پلیس جمع آوری کرده است را به دانشگاه ها ارسال می کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها در ادامه، با بررسی مقدماتی موارد مورد بحث در کمیته های خود، با ارجاع پرونده ها به هیئت های انضباطی و انتظامی، برای دانشجو و یا برای هر فرد متخلف دیگری، تصمیم گیری می کنند.

  • ۹۸/۰۷/۱۲

وزارت علوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">