ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت جدید از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری

| چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

قرار است بیش از ۲۵ دادستان کل در ایالت‌های مختلف آمریکا تحقیقاتی را در مورد انحصارطلبی تجاری گوگل آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، تا به امروز جزئیات چندانی در مورد این تحقیقات منتشر نشده، اما انگیزه این کار نگرانی از قدرت گرفتن بیش از حد گوگل و سو استفاده از آن برای تحت فشار قراردادن رقبای تجاری عنوان شده است.

در ماه‌های اخیر بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مورد کنترل انحصارطلبانه اینترنت و فناوری‌های مرتبط با آن توسط گوگل هشدار داده و خواستار دو تکه شدن این شرکت و برخی شرکت‌های مشابه مانند آمازون، اپل و مایکروسافت شده بودند.

در ابتدای تابستان، یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا بررسی‌هایی را در مورد فعالیت‌های انحصارطلبانه آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل انجام داده بود. علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا هم بررسی این موضوع را به طور مستقل آغاز کرده است.

گوگل هفته پیش با پرداخت جریمه ای قابل توجه به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از اتهامات مشابهی تبرئه شد و البته قبل از آن به علت نقض قوانین رقابتی تجارت، جریمه‌هایی را نیز به اتحادیه اروپا پرداخت کرده بود.

  • ۹۸/۰۶/۱۳

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">