ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت متا از شرکت جاسوس اسرائیلی

| سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات قضایی ایالات متحده روز دوشنبه به واتس اپ اجازه دادند علیه شرکت «ان‌اس‌او» رژیم صهیونیستی به علت عرضه جاسوس افزار پگاسوس طرح شکایت کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» با سوء‌استفاده از یک اشکال در برنامه پیام رسان واتس اپ، بدافزار جاسوسی را طراحی و عرضه کرده که امکان سرقت اطلاعات از گوشی های هوشمند بیش از 1400 نفر از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و مخالفان حکومت‌ کشورهای عربی را به وجود آورده است.

قضات درخواست تجدیدنظر شرکت ان‌اس‌او را در مورد تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر ادامه رسیدگی به دادخواست را رد کردند. این شرکت استدلال کرده بود که باید در برابر شکایت مصون باشد، زیرا بدافزار جاسوسی پگاسوس به عنوان عاملی برای دولت های خارجی ناشناس عمل کرده و با همین کارکرد نصب می شود.

دولت جو بایدن از قضات خواسته بود درخواست NSO را رد کنند، زیرا وزارت امور خارجه ایالات متحده پیش از این هرگز یک نهاد خصوصی را که به عنوان عامل یک کشور خارجی عمل می کند، مستحق مصونیت تشخیص نداده است.

متا، شرکت مادر واتس‌اپ و فیسبوک، در بیانیه‌ای از اقدام دادگاه برای رد درخواست تجدیدنظر «بی اساس» NSO استقبال کرد.

در بیانیه متا آمده است: «جاسوس افزار NSO حملات سایبری را ممکن کرده که فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و مقامات دولتی را هدف قرار می دهد. ما قاطعانه معتقدیم که عملیات آنها قوانین ایالات متحده را نقض می کند و آنها باید به خاطر عملیات غیرقانونی خود پاسخگو باشند.»

  • ۰۱/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">