ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت مسلمان روهینگیایی از فیس‌بوک

| سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

پناهجویان مسلمان روهینگیایی میانمار از متا که قبلاً فیس‌بوک نام داشت، به دلیل اینکه این شرکت بر علیه نفرت پراکنی منجر به خشونت اقدامی بازدارنده انجام نداده، شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شکایت توسط گروهی از این پناهجویان که در سال‌های گذشته هدف نسل کشی بودائیان میانمار بوده‌اند توسط شرکتی حقوقی در کالیفرنیا به ثبت رسیده است. بر مبنای این شکایت متا باید برای جبران خسارت‌های وارد شده ۱۵۰ میلیارد دلار پرداخت کند.

شاکیان فیس‌بوک را به عدم بررسی و کنترل محتوای نفرت پراکن و نیز کمک به وقوع خشونت در دنیای واقعی بر علیه جامعه روهینگیایی متهم کرده‌اند. وکلای بریتانیایی این گروه نیز در اقدامی هماهنگ، نامه‌ای را به دفتر فیس‌بوک در لندن ارسال کردند.

فیس‌بوک به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد این شکایت پاسخ نداد. این شرکت اذعان کرده که برای جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی در میانمار بسیار کند عمل کرده ولی اقداماتی را برای مقابله با سو استفاده از پلتفرم خود در میانمار انجام داده که از جمله آنها می‌توان به ممنوع کردن دسترسی ارتش میانمار به فیس‌بوک و اینستاگرام پس از کودتای ۱ فوریه اشاره کرد.

این شبکه اجتماعی مدعی است پلتفرم‌های آنلاین در قبال محتوای پست شده توسط اشخاص ثالث مسئولیتی ندارند، اما شاکیان برای رد ادعای فیس‌بوک به قوانین داخلی میانمار استناد کرده‌اند. هر چند مشخص نیست چنین استنادی در یک دادگاه داخلی در آمریکا مورد توجه قرار بگیرد.

  • ۰۰/۰۹/۱۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">