ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت ۱.۴ میلیارد دلاری شرکت چینی از اپل

| سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت چینی خواهان غرامت ۱.۴ میلیارد دلاری از اپل شد
یک شرکت چینی ادعا می کند اپل از حق امتیاز اختراع ثبت شده آن سواستفاده کرده و خواهان دریافت ۱.۴ میلیارد دلار غرامت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک شرکت هوش مصنوعی چینی به نام «شانگهای ژیژن اینتلیجنت نتورک تکنولوژی» شکایتی علیه اپل تنظیم و این شرکت را به سو استفاده از حق امتیاز اختراعات خود متهم کرده است.

شرکت مذکور که به نام «شیائو- آی» نیز مشهور است خواهان ۱.۴ میلیارد دلار خسارت است و همچنین می خواهد اپل تولید، استفاده و فروش  محصولاتی که با توجه به پتنت های مذکور ساخته شده اند را متوقف کند.

شکایت این شرکت در دادگاهی محلی در چین ثبت شده و طبق آن فناوری شناسایی صوت به کار رفته در دستیار صوتی سیری در حقیقت براساس پتنتی ساخته شده که در سال ۲۰۰۹ به نام «شیائو- آی» ثبت شده است.

در مقابل اپل نیز در بیانیه ای اعلام کرد دستیار صوتی هوشمند سیری حاوی هیچ یک از ویژگی های ثبت شده در پتنت «شیائو- آی» نیست . همچنین اپل اشاره کرد پیش از این نیز ارزیاب های مستقل تایید شده توسط دادگاه عالی مردم چین پس از تحقیقات نتیجه گرفتند اپل از فناوری «شیائو-آی» استفاده نکرده است.

این شکایت نامه در حقیقت ادامه اختلافات ۱۰ ساله میان دو شرکت است. نخستین بار شرکت چینی در سال ۲۰۱۲ به دلیل سواستفاده از حق امتیاز اختراعاتش در فناوری شناسایی صوت  از اپل شکایت کرد.

  • ۹۹/۰۵/۱۴

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">