ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور تنها ۵۰ هزار کارت ملی هوشمند در ماه

| چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به عدم تامین کارت خام برای تولید کارت ملی هوشمند، گفت: هم اکنون تولید کارت ملی در ماه به ۵۰ هزار عدد رسیده است.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه همچنان سازمان ثبت احوال برای تامین کارت خام از سوی چاپخانه دولتی با مشکلاتی روبرو است، اظهار کرد:  متاسفانه مشکلات تامین کارت خام، علیرغم همراهی مسئولان چاپخانه دولتی برقرار است.

وی تصریح کرد: امیدواریم مشکل تامین کارت خام برای تولید کارت ملی هوشمند برطرف شود چرا که هم اکنون میزان تولید کارت ملی هوشمند برای افراد ثبت‌نام شده و متقاضی به شدت کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: تا پیش از تحریم‌ها ظرفیت تولید کارت ملی هوشمند  از سوی سازمان ثبت احوال کشور در ماه 2 میلیون و 500 هزار کارت بود که با توجه به شرایط فعلی این میزان به 50 هزار کارت در ماه رسیده است و این در حالیست که بسیاری از افراد متقاضی و ثبت‌نام کننده در انتظار کارت ملی هوشمند خود هستند که برخی از آنها بیش از یکسال است که در نوبت دریافت کارت هستند.

ابوترابی افزود: بر اساس آخرین آمار  54 میلیون و 150 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند. از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت کارت ملی هوشمند، 46 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی همچنین به تعداد افرادی که هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، حدود 9 میلیون نفر از هموطنان برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند که توصیه می‌شود هرچه سریعتر اقدام به ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">