ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
از ابتدای مهرماه مشترکان برق صورت حساب و میزان مصرف خود را، از طریق پیامک دریافت می‌کنند و قبوض کاغذی جای خود را به پیامک خواهد داد.
 
به گزارش میزان، بنابر مصوبه دولت، از ابتدای مهرماه مشترکان برق صورت حساب و میزان مصرف خود را، از طریق پیامک دریافت می‌کنند و قبوض کاغذی جای خود را به پیامک خواهد داد.
زمزمه‌های حذف قبوض کاغذی در اواخر پاییز سال گذشته، توسط محمدجوادآذری جهرمی وزیر فناوری ارتباطات مطرح شد و وزیر جوان اعلام کرد در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، تلفن و کاغذ ضمن صرفه جویی ۱۵۰۰ میلیارد تومان، می‌توان کار‌های بزرگی را برای مردم انجام داد.
بنابر آمار‌های موجود، هزینه چاپ قبض برای ۳۵ میلیون کنتور برق و همین تعداد کنتور آب به علاوه ۲۰ میلیون کنتور گاز بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در صورت فراهم بودن دولت الکترونیک با صدور الکترونیکی تمام قبوض، هزینه‌های جاری دولت را کاهش می‌دهد.
در راستای کاهش هزینه‌های دولت و استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک، طرح ملی قبض سبز در خرداد ماه امسال توسط رضا اردکانیان وزیر نیرو رونمایی شدو شروع این طرح با حذف قبوض کاغذی برق آغاز شده و قرار است به مرور زمان قبض کاغذی آب و گاز و تلفن نیز حذف شود و اطلاعات آن از طریق پیامک و سایر سرویس‌های مجازی اعلام شود.

۴۸ ساعت تا پایان مهلت ثبت نام برای حذف قبوض کاغذی
حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفتگو با خبرگزاری میزان با اشاره به حذف قبوض کاغذی اظهار کرد: ۴۸ ساعت تا پایان مهلت ثبت نام برای حذف قبوض کاغذی برق زمان باقی مانده و تاکنون اطلاعات بیش از ۸۴ درصد مشترکان درسامانه به ثبت رسیده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۶ درصد از مشترکان هنوز برای ثبت نام اطلاعات خود اقدامی نکرده اند، تصریح کرد:تاکنون ۱۲ استان از جمله سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی و چند شهر دیگر بیش از ۹۰ درصد مشترکان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و قبوض کاغذی در این مناطق به طور کامل حذف شده است.
صبوری افزود: مشترکان تهرانی که هنوز موفق یه ثبت نام نشده اند، می‌توانند با ارسال شناسه قبض به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و سپس قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
وی تاکید کرد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از ابتدای مهرماه هیچ قبض کاغذی برقی در تهران توزیع نمی‌شود و افرادی که اطلاعات خود را ثبت نکنند، نمی‌توانند صورتحساب خود را پرداخت کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اهداف این طرح بیان کرد: سالانه ۱۲ هزار درخت برای تهیه قبوض کاغذی قطع می‌شود که با حذف قبوض کاغذی و صرفه‌جویی در این زمینه قرار است برای ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم وسایل آموزشی تهیه شود.
وی خاطر نشان کرد: مشترکان بعد از حذف قبوض کاغذی برای دریافت ریز جزئیات می‌توانند به سایت شرکت توزیع برق مراجعه کنند و در صورت نیاز صورت حساب خود را چاپ کنند.
  • ۹۸/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">